salaris adm. mw

• Digna

Even een vraagje,

Ik ben op dit moment werkzaam bij Defensie, via het uitzendbureau en doe adm werk.

Ben 24 jaar en heb 6 jaar administratieve werkervaring.

Op dit moment verdien ik 12,60 bruto per uur.

Is dit redelijk?

Ben op dit moment bezig met solliciteren us wil weten wat mijn salarisindicatie kan zijn. Ik dacht z'on 2100 bruto per maand?

Wat vinden jullie?

• Isis

Defensie betaalt volgens mij over het algemeen redelijk goed, daardoor is het voor ex-defensie personeel vaak zo'n financiele domper als ze de burgermaatschappij weer in gaan. E 2100 voor 24-jarige (MBO?) is voor mij veel te hoog.

• Digna

Ook voordat ik hier begon verdiende ik boven de 2000 maar lees hier dat de lonen gemiddeld veel lager liggen. Volgens mij durven mensen gewoon niet te veel te vragen. En denk ook dat er veel mensen echt te weinig verdienen.

Ik verbaas me er echt over dat sommige op dit forum, 1500 a 1600 verdienen.

Ik vind dit echt weinig, dat verdiende ik toen ik begin 20 was.

Uitzendbureaus vinden dit ook helemaal niet raar als ik dit als salarisindicatie opgeef.

Maar het zal wel aan mij liggen denk ik.

• Tina

Geloof niet dat het aan jou ligt

Mensen zijn zich nog niet genoeg bewust dat er een personeelsschaarste is.

De werkgevers moeten zuiniger worden op hun personeel en dat weten de meeste

Ik heb ook 2300 in ee adm. functie van 36 uur en ook via het uitzendburo kan ik dit verdienen.

Ben dus niet bang mijn baan te verliezen omdat er werk zat is.

Hoeveel mensen werken hier en krijgen alleen de verplichte CAO verhogingen.

Er is veel vraag en zeker naar MBO personeel met ervaring

• Maartje

2100 is nogal dik betaald voor een 24 jarige administratief medewerkster. Sorry dat ik het zeg, maar dit is nu niet een baan waar je veel voor hoeft te kunnen.

Denk dat 1800 reeeler is. maar goed je kunt het natuurlijk altijd proberen.

• Digna

Je hoeft er niet veel voor te kunnen? Vind dit een hele rare opmerking. De banen die ik heb gehad hadden toch wel een mate van verantwoordelijkheid, en helemaal als je met financiele vertrouwelijke gegevens werkt en veel met mensen moet communiceren. Ik vind 2100 gewoon redelijk, de argumenten die daarvoor worden aangevoerd dat dat te veel zou zijn is gewoon onzin ben ik nu achter

• Wendy

Onze ervaring is dat echt goede en ervaren administratieve krachten moeilijk te vinden zijn.

Dus wij hebben inderdaad aardig wat voor ze over om ze binnen te krijgen en te houden! 2100 zou je met alle liefde bij ons krijgen.

ps we zoeken toevallig nog iemand :) Regio Den Haag. Kom je daar toevallig vandaan?

• Digna

haha, nee ik woon in Almere, dus regio Amsterdam/Utrecht is voor mij beter.

Succes met het vinden van een goede kracht :)

• Wendy

Jammer :)

Maar succes met solliciteren!

• Maartje

tja wat jij wil, ik vind het gewoon niet iets waar je zo voor beloond hoeft te worden, ik zeg alleen dat je weinig verantwoordelijkheden hebt, voor zo'n salaris.