Starter + aanbieding

• hans

Rens,

Of ik er verstand van heb hoef ik zelf niet over te oordelen dat laat ik aan andere over.

Maar zoals jij al zei is dit aantrekkelijker dus mag ook extra belast worden .

Geen fiscale bijtelling is een probleem voor je werkgever wanneer je alleen maar rijdt voor de werkgever prima maar zodra er prive kilometers zijn is het bingo.

Wanneer je dit niet weet vraag ik mij af wie er dan verstand van heb.

Trouwens mijn beroep is fiscaal adviseur.

• Rens

Hans,

Ik had het over eigen bijdrage. Niet altijd betaalt de werknemer deze aan de werkgever. Dan blijft er dus alleen de fiscale bijtelling over.

Neem een VW Golf ad 25K *22% bijtelling*42% belasting /12 mnd = 192,5euro per maand wat je betaalt aan bijtelling die inderdaad maandelijks via je salaris wordt ingehouden.

Ga eens dezelfde VW Golf zelf kopen voor 25K. Dan ben je aan afschrijving, weg bel, verzekering, rentederving en onderhoud zo'n 700 a 800euro in de maand kwijt als je de auto na 4 jaar (meestal termijn leasecontract) weer verkoopt.

Kleine rekensom leert dat lease auto dan toch wel financieel aantrekkelijker is, denk je niet?

Als fiscaal adviseur moet je dit toch kunnen begrijpen anders zit je niet goed op je plek.

Gr Rens

• Herman

Hans kan niet eens fatsoenlijk nederlands, volgens mij wordt ie zenuwachtig en kan ie zich er niet meer uitlullen.

Je hebt helemaal gelijk Rens, en er is geen enkele reden om leaserijders nog meer te belasten, althans; hier heeft onze Hans nog niet EEN goede reden voor opgenoemd. Hij is volgens mij een btje gefrustreerd!!!!

• hans

jammer dan fiscale bijtelling telt niet meer dat had je ook moeten weten je betaald aan je werkgever en die moet het verder afhandelen.

Fiscaal heb jij er niets meer mee te maken jij hoeft dit niet meer op te geven bj de belastingdienst.

Goed he dit zijn de nieuwe regels vanaf 1 januarie 2007 en herman ik heb een eigen mening over lease wagens dat dit niet altijd een voordeel is voor de werknemer het is alleen fiscaal aantrekkelijk voor de werkgever dat wil ik er mee zeggen.

En waar het om ging was die bijtelling voor een gemiddelde leasewagen maar zoals rens al aan gaf hoeft hij niks te betalen voor zijn leaswagen.

Mocht dit zo zijn wat ik betwijfel maar dat is daar gelaten wil ik ook wel een leasewagen alleen het is niet zo vandaar dat mijn mening is ik rijd in mijn eigen wagen.

Nogmaals dit is mijn keuze zolang mijn werkgever de reiskosten betaald ook daar staat mijn werkgever vrij in wanneer hij niet meer betaald dan kan ik nog maar 1 ding doen en dat is een leasewagen van het bedrijf nemen waar ik dan weer gemiddeld 700 euro netto per maand voor moet betalen.

Uitgaande van de auto waar ik nu in rijd.

• Henk

Ach, dan zul je ook wel een goed netto salaris hebben. Dus loop niet zo te klagen.

• hans

Deze discussie ging daar niet over de discussie ging om verhoging van de kosten van een leasewagen.

En over een startersalaris.

Dit is alleen verder ontwikkeld tot een discussie over leaseauto ,en dat was dus eigenlijk niet te bedoeling van deze topic.

• Rens

Leg mij eens uit waarom de fiscale bijtelling gunstig is voor de werkgever Hans?