salaris Six Sigma Black Belt

• Jan

Ik heb vorige week de training afgerond voor Six Sigma Black Belt. Ik ga deze rol voor ongeveer 50% vervullen, die andere 50 % blijf ik mijn huidige functie doen.

Wie kan mij adviseren wat ik evt zou kunnen vragen tijdens mijn salarisgesprek ?

• Hein

Nadat ik erachter ben gekomen dat dit een (voorzover ik kan zien) een HBO opleiding is, lijkt mij een 50% HBO starter salaris niet vreemd. Verder heb ik geen idee wat de andere 50% van je werk betreft, is dat koffiejuffrouw of directeur??

• Jan

Ik heb op dit moment een veelzijdige functie binnen supply chain. Ik had eigenlijk gehoopt op reakties van andere Black Belt (Six Sigma).

• Tjaard

Dat ben ik, lekker puh!!!

• jack

en wat houd die veelzijdige functie binnen de bevoorradingsketen dan exactly in,

je kunt dus nu tegen je ondergeschikten zeggen :don''t f**k with a black belt ?

klinkt wel lekker trouwens “”SixSigmaBlackBelt“”

• Thomas

Zou je eerst een niet onder je eigen “steakholders” informeren voordat je ons “eenvoudige zielen” om raad vraagt?

Wel vreemd dat je met je nieuw verworven status niet in staat bent om zelf je marktwaarde te kunnen bepalen..

• Jack

ik heb Jan aangeboden om z''n handje vast te houden tijdens zijn salarisgesprek, op 1 voorwaarde : hij moet zijn Black Belt thuislaten

• Tjaard

Zwarte band

1ste DAN

Shodan

Zwarte band

2e DAN

Nidan

Zwarte band

3e DAN

Sandan

Zwarte band

4e DAN

Yodan

Zwarte band

5e DAN

Godan

• Johan

Jan,

Aan die reakties van Jan, Tjaard, Jack en Thomas heb niks. Voor de functie van een 6S Black Belt wordt een goed salaris betaald. Ik denk dat een aanvangs-salaris van tussen de 50000 en 60000 (ex bonus) en afhankelijk van het soort bedrijf/industrie normaal is.

gr.

Johan

• joppie

Jan,

Lastig om een eenduidig antwoord op te geven, omdat BB salarissen nogal kunnen varieren afhankelijk van oa bedrijf, segment, curriculum van de training en wat functie inhoudelijk van een BB wordt verwacht.

Maar om je toch een indruk te geven, binnen onze organisatie verdient een BB (full time) vanaf ca 75k.

Hopelijk geeft dit wat meer houvast.

Groet,

ervaren BBJohan schreef: