Treinmachinist NS

• Cargomachinist

Solliciteer gewoon bij de bedrijven, zeg niet dat je al een psychologische test hebt gehad… elke test is een momentopname. Stuur eens je sollicitatie naar info@veoliacargo.nl daar maak je een hele goeie kans om aangenomen te worden, ze starten namelijk in september weer met de opleidingen. Afgelopen maandag zijn alle 9 leerlingmachinisten van Veolia Cargo geslaagd voor het theorie-examen en Veolia Cargo heeft erg grote plannen de komende jaren.

Hou me maar op de hoogte… het gaat zeker lukken.

• olaf

weet iemand waar de medische test wordt afgenomen? is dit net als de psychologische in rotterdam??

• Cargomachinist

Medische keuring worden door Arbo/Achmea gedaan, dat kan door het hele land zijn: Amersfoort, Rotterdam, Eindhoven, Heerlen, Arnhem enz…

• olaf

hoe gaat het eigenlijk met ciano…. en met mofo nu verder?

ik moet wel lang wachten op de uitslag of ik naar de medische keuring mag iemand ervaring mee wannneer start ns de opleidingen??

• Mofo

olaf schreef:

> hoe gaat het eigenlijk met ciano…. en met mofo nu verder?

Hoi Olaf,

Op mijn uitslag van de Human company staat als eerste dat ik geschikt wordt

geacht voor de functie van machinist. Er staat wel verder in het rapport dat ik

een vrij gesloten persoon ben en dat ik daardoor niet zo snel over ernstige ongevallen zal praten met een ander. Dit kan dan weer invloed hebben op mijn alertheid.

De NS vond dit punt blijkbaar zo belangrijk dat ze hebben besloten om niet met

me verder te willen. Klote maar het is niet anders.

> ik moet wel lang wachten op de uitslag of ik naar de medische

> keuring mag iemand ervaring mee wannneer start ns de

> opleidingen??

Ik had eerder gehoord dat je een brief binnen een week na de uitslag van de psychologische test kon verwachten. Ik vond dit te lang duren en heb gewoon

gebeld naar de NS en gevraagd of ze al wat wisten. Ik kreeg toen gelijk iemand aan de lijn die me kon vertellen wat ik hierboven geschreven heb. Geen brief of officiele uitslag in mijn geval, gewoon gebeld. Dus… als het al zeg maar 5 dagen geleden is dat je de test resultaten binnen hebt zou ik ze gewoon bellen. Ik was het ook zat om elke dag naar de brievenbus te hollen zodra ik wat hoorde.

Wanneer de NS met de opleiding start weet ik nu niet, ik heb niet verder geinformeerd omdat het van mij niet meer van belang is.

Ik zit toch te overwegen om Cargomachinist zijn advies te volgen. Gewoon bij

bijv. Veolia Cargo solliciteren. Ik wil namelijk zolang het echt niet anders kan, niet

meer in een kantoor werken. En machinist lijkt me gewoon een leuke baan met veel vrijheid. En je verdient ook niet slecht (na een aantal jaren dan, want stel dat ik aangenomen word moet ik flink inleveren qua salaris).

Succes in ieder geval, houd ons op de hoogte.

Mofo.

• Mofo

Cargomachinist schreef:

> Solliciteer gewoon bij de bedrijven, zeg niet dat je al een

> psychologische test hebt gehad… elke test is een

> momentopname. Stuur eens je sollicitatie naar

> info@veoliacargo.nl daar maak je een hele goeie kans om

> aangenomen te worden, ze starten namelijk in september weer

> met de opleidingen. Afgelopen maandag zijn alle 9

> leerlingmachinisten van Veolia Cargo geslaagd voor het

> theorie-examen en Veolia Cargo heeft erg grote plannen de

> komende jaren.

>

> Hou me maar op de hoogte… het gaat zeker lukken.

Hoi CM,

Ik ga me zeker verdiepen in verschillende bedrijven die machinisten zoeken en ook opleiden.Als ik kijk naar Veolia Cargo dan zie ik helaas dat ze niets in Amsterdam doen; dan zou ik elke dag naar Rotterdam moeten waarschijnlijk. Ik heb zo de indruk dat je daar zelf ook werkt, je weet veel van het bedrijf af. Mocht dit zo zijn en je wil er wat over kwijt dan graag. Is het een “leuk” bedrijf? Waarom heb jij toen gekozen voor Veolia en niet bijv. ACTS of Railion? Moet je trouwens Duits kunnen praten of Frans als je de grens overgaat voor je werk?

Bedankt alvast,

Mofo.

• Cargomachinist

Hallo Mofo,

Veolia zit begin 2008 ook in A'dam, ze zijn flink aan t groeien en zoeken Machinisten uit het hele land. Bij Veolia Cargo heerst een prettige werksfeer. Als je de opleiding mcn-vb hebt afgerond kun je kiezen of je verder wilt bv belgie of Duitsland, het “technische” spoorduits leer je dan in je opleiding. ACTS is helemaal niks mis mee. Goeie tip: solliciteer bij bedrijven die geen wervingscampagne voeren want die bedrijven die dat doen kunnen nóg strengere eisen stellen omdag er 1000enden kandidaten reageren pikken ze in hun ogen de beste eruit en andere krijgen bijvoorbaad al geen kans meer. Bij de andere bedrijven die geen wervingscampagne voeren kom je veel persoonlijker over en is de selektie/sollicitatieprocedure persoonlijker en ook op jou gericht… je bent bij de selektie al géén nummer en dat is al veel waard.

Mvg,

Cargomachinist

• olaf

hey mofo/cargo,

vandaag een mailtje van de ns gehad . het was helaas niet het mailtje met de uitnodiging voor de medische test maar een mailtje met daarin de vraag of ik nog meer mensen wist voor machinist,conducteur of servicemedewerker. nog even wachten dus denk ik ik heb nu de uitslag een week binnen van het po onderzoek weet je al wat van veolia mofo? groet olaf

• STB

Weet iemand of er nog machinisten in de regio Rotterdam gezocht worden? En zo ja, bij welke bedrijven?

Groet

Dirk

• dennis

Zo….. gisteren (01/08) de verschillende testen afgelegd…

Vond vooral de concentratie testen vrij pittig maar al met al had ik er een goed gevoel bij en dat werdt dan ook vandaag bevestigd middels een telefoontje dat er een positief advies over mijn naar ns wordt verzonden.

Uiteraard nog even wachten of ns dat advies ook overneemt..

kan iemand mijn vertellen hoe lang ik ongeveer moet wachten op een bericht van ns, na de testen?

Ik ga zelf uit van toch wel minimaal 2 weken aangezien die rapporten eerst naar ns verstuurd moeten worden, dan behandeld en dan nog eens een bericht richting mij!