Treinmachinist NS

• jan

Andre, de meeste bedrijven kunnen wel in het westen zitten, maar veelal werken ze met opstapplaatsen.

Zo is Emmerich dld ook een opstapplaats en dit is niet zo erg ver van jou uit de buurt.

Bij MEV en Spoorflex werk je door heel nederland en ben je afhankelijk waar je begint, feit is wel dat je een auto van het bedrijf krijgt.

Succes met alles.

Een landelijk werkende Inframachinist.

• Andre

Bedankt voor je snelle reply. Dat maakt het wel wat gemakkelijker om te solliciteren, want het natuurlijk ook niks om eerst 2 uur te reizen en dan nog eens te moeten werken…..en nog eens 2 uur terug….

Weet je toevallig ook nog wat advies-bedrijven om te solliciteren, zover je weet?(mijn woonplaats meegenomen uiteraard…(bv, opstapplaats in Emmerich, want dat klinkt inderddad niet verkeerd….hehehe)). Maar natuurlijk ook qua opleiding…

Groeten, Andre.

• Cargomachinist

Hallo Andre,

Machinisten uit het oosten zijn voor de meeste bedrijven erg aantrekkelijk, daarom wil ik je het advies geven om eens bij MEV te solliciteren website: http://www.mev-nl.nl

Maar je zult er ook niet aan ontkomen soms een dienst in het westen (haven) te moeten draaien, dan spreken we wel over 3,5uur reistijd per dag.

Voor informatie v.w.b opleiding, keuringen, eisen en toelating tot de opleiding wil ik je adviseren de site http://www.railmeester.nl te bekijken, daar staat alle info op.

• Andre

Die site stond ook al bij mijn favorieten. En MEV stond ook al bovenaan m'n lijstje. Dus dat komt goed uit.

Ik wil het erg graag, dus ik denk dat ik toch maar eens aan de slag ga met solliciteren.

Bedankt voor de info….ik weet nu al stukken meer.

Andre.

• Marco

Weet jij al waar je opleiding plaats gaat vinden en hoe je het gaan aanpakken qua reisafstand? Ik twijfel eigenlijk flink nu. Dagelijks naar Arnhem is eigenlijk gewoon te ver voor mij. Om op tijd te komen moet ik zoveel marge inbouwen. En bij vroege dienst moet ik de auto pakken, kost behoorlijk wat benzine, die niet vergoed wordt. En de terugval in salaris is al fors. Het lijkt me echt een hele zware opgaaf. Ik zou 1 december beginnen maar weet nog niet zeker of ik het ga doen.

Wer schreef:

>

> Deze jongen nog niet helaas. Den Haag zou ideaal zijn voor

> mij. In november wordt gestart in Arnhem las ik. Ik behoor

> pas tot de groep daarna.

>

> Waar die opleiding plaats gaat vinden is nog niet bekend

> helaas. Hopelijk in Utrecht ofzo maar vrees het ergste.

• Cargomachinist

Hallo,

Er zijn meer bedrijven! dus niet alleen NS. Bij mev-nl.nl krijg je bv een bedrijfsauto.

Kijk ook eens op http://www.railmeester.nl dan word je een stuk wijzer.

Succes

• Wer

Ik kreeg twee weken geleden een aanbieding om 1december te beginnen. Dat lukt hier niet vanwege de opzegtermijn. Deze opleiding was in Nijmegen, 2 uur en 1 kwartier enkele reis. Dat gaat dus sowieso niet lukken.

Wel begreep ik dat de reiskosten tijdens de opleiding wel vergoed worden maar kan dat ook mis hebben.

Ik hoop dat er binnenkort iets beschikbaar komt in de buurt.Marco schreef:

• Marco

Dan zou je bij mij in de klas zitten. Ik ben ook gepland voor Nijmegen vanaf 1 dec. Volgens de NS krijg je de extra reisuren die je maakt t.o.v. je standplaats vergoed. Maar dat weegt natuurlijk niet op tegen de autokosten die eventueel moet maken.

Voor jou is het ook geen doen dus, die afstand. Hopelijk krijg je snel een beter bericht.

Cargomachinist: bedankt voor de tip.

Wer schreef:

>

> Ik kreeg twee weken geleden een aanbieding om 1december te

> beginnen. Dat lukt hier niet vanwege de opzegtermijn. Deze

> opleiding was in Nijmegen, 2 uur en 1 kwartier enkele reis.

> Dat gaat dus sowieso niet lukken.

>

> Wel begreep ik dat de reiskosten tijdens de opleiding wel

> vergoed worden maar kan dat ook mis hebben.

>

> Ik hoop dat er binnenkort iets beschikbaar komt in de

> buurt.

• Wer

Dat zou gezellig zijn haha. Maar goed, Nijmegen is idd niet te doen. Ben ook heel benieuwd naar de werktijden tijdens de opleiding, ben dat vergeten te vragen. Hoelang moet jij reizen om in Nijmegen te komen? Trouwens, mijn standplaats wordt Utrecht.

• Marco

De reistijd voor mij naar Arnhem (ik vergiste mij, niet Nijmegen dus, maar wel net zo ver weg. Ik had ook Nijmegen kunnen kiezen) is ongeveer 2 uur enkele reis. Als je nou zeker weet dat je er 2 uur over doet, is het nog wel te plannen. Maar de werkelijke reistijd is zo onzeker op zo'n afstand (vertragingen, files) dat je een flinke marge moet inbouwen omdat je in geen geval te laat mag komen natuurlijk. Dat is inderdaad geen doen.

Mijn standplaats zou ook Utrecht worden.

De werktijden tijdens theoriedagen zullen gewone kantoortijden zijn denk ik, en praktijkdagen zul je volgens het rooster van je mentormachinist meelopen. Dus vroeg, laat of nacht.

Wer schreef:

>

> Dat zou gezellig zijn haha. Maar goed, Nijmegen is idd niet

> te doen. Ben ook heel benieuwd naar de werktijden tijdens de

> opleiding, ben dat vergeten te vragen. Hoelang moet jij

> reizen om in Nijmegen te komen? Trouwens, mijn standplaats

> wordt Utrecht.