Treinmachinist NS

• Mofo

Beste Cok,

Ik heb zelf ook gesolliciteerd bij de NS maar ben helaas niet aangenomen. Maar

mocht je je zorgen maken over je leeftijd, er is tijdens de presentatie verteld dat

de NS binnen 2 jaar de kosten per machinist “eruit heeft”. Dat wil zeggen, ze betalen je opleiding (rond de 20000 euro) en binnen 2 jaar hebben ze dit al aan jou

terugverdient. Er werd toen ook duidelijk gemaakt dat het dus niet uitmaakt hoe oud je bent (je moet uiteraard geen 64 zijn) als je maar voldoet aan de andere eisen. Dus… veel succes zou ik zeggen. Mocht je niet bij de NS solliciteren dan

weet ik uiteraard niet hoe andere railbedrijven hier precies over denken maar hopelijk heb je wat aan deze info.

Mofo.

• Cargomachinist

De opleiding kost lang geen €20.000,= maar slechts €3,750

De meeste bedrijven maken je een hoop wijs wat betreft de opleidingskosten en zo laten ze je tekenen voor belachelijke bedragen die je zou moeten betalen als je zelf vertrekt. Als je in het bezit bent van je machinistenpapiertje ben je op het spoor momenteel goud waard.en er liggen natuurlijk ook kapers op de kust die bij andere bedrijven machinisten proberen weg te lokken… kijk en daar zijn nu die belachelijke afkoopsommen voor! Gelukkig heb ik daar niks meer mee te maken.

• Roger

nou nou, cargo mcn………………….die 20.000 komt toch wel in de buurt, rekent u even mee:

Leerling mcn, MOET mee lopen met een “ervaren/bevoegd” mcn.

NS moet dus 2 salarissen betalen voor werk dat door één man gedaan kan worden.

De tijd die de persoon in opleiding is, incl. meelopen, stage, theorie, begeleiders.

neem het ruim, maar zeg 3 á 4 maanden (wat overigens veel te kort is, maargoed)

examen doen…………………..xx uur zelfstandig in de RET………………………

Wederom meelopen met iemand voor mcn volledig bevoegd, xx uur!!

na wederom goed gevolg van de cursus, en een geslaagde proefrit, het wegleren, a xx dagen per baanvak.

Met die 3700 euries waar je mee aan kwam, gaan ze echt niet een mcn opleiden…………..absoluut niet!!!!!

• ns reizigers machinist

nou nou, cargo mcn………………….die 20.000 komt toch wel in de buurt, rekent u even mee:

Leerling mcn, MOET mee lopen met een “ervaren/bevoegd” mcn.

NS moet dus 2 salarissen betalen voor werk dat door één man gedaan kan worden.

De tijd die de persoon in opleiding is, incl. meelopen, stage, theorie, begeleiders.

neem het ruim, maar zeg 3 á 4 maanden (wat overigens veel te kort is, maargoed)

examen doen…………………..xx uur zelfstandig in de RET………………………

Wederom meelopen met iemand voor mcn volledig bevoegd, xx uur!!

na wederom goed gevolg van de cursus, en een geslaagde proefrit, het wegleren, a xx dagen per baanvak.

Met die 3700 euries waar je mee aan kwam, gaan ze echt niet een mcn opleiden…………..absoluut niet!!!!!

• Cargomachinist

Er zijn genoeg bedrijven die 90% sub. ontvangen voor een aspirant mcn, het daadwerkelijke bedrag dat ze aan je kwijt zijn is ongeveer €3700,= Als je binnen een bepaalde periode zelf opzegd mag je het die ( 90%sub. ) de zogenaamde opleidingskosten van €25000,= terugbetalen, daarom die wurgcontracten en/of afkoopsommen die nergens op slaan.

En geloof mij maar dat ik deze informatie uit zééér betrouwbare bron heb!

• meester

Probeer eens bij een andere vervoerder te solliciteren. Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat syntus nog voor diverse staanplaatsen (aspirant) machinisten zoekt

• hightower

Hallo Allemaal,

Ik was benieuwd hoe het zit met parttime werken. Ik wil graag de opleiding voor machinist volgen maar daarna wel graag parttime werken, bijvoorkeur bij een vrachtvervoerder. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten,

Frank

• koen

hey hey hoe word je treinconducteur?

en waar moet je zijn als je in regio roosendaal woont???

waar kan je die opleiding volgen???

doe je dat in combinatie met werken???

en hoe ( pittig ) is de opleiding??

toch niet zo ( pittig ) hoop ik??

ps kan iemand mij snel antwoord geven op deze vragen op email

of op deze site??

alvast bedankt

groeten

koen

• Hendrikjan Versteeg

Hoi Koen,

Alle informatie over de functie van Conducteur vind je op de NS website.

Ik heb hier de link voor je: http://www.werkenbijns.nl/werkenbijns/index.html

De opleiding en de selectie procedure schijnt redelijk pittig te zijn.

Waar je moet zijn als je in Rozendaal woont weet ik niet maar via de NS site kun je direct soliciteren.

Mvg Hendrikjan Versteeg

• Rick

Hallo,

Weet iemand of je bij Arriva ongeveer hetzelfde verdiend als bij ns als het om treinmachinist gaat?

alvast bedankt

Rick