reeel uurloon???

• Wendy

Hallo,

Mijn mijn is metselaar bij een middelgroot bouwbedrijf.

Hij doet i.p. allround werk, dus niet alleen metselen.

Hij heeft nu 8 jaar werkervaring, waarvan 4 jaar in opleiding.

Zijn uurloon bedraagt 11.72.

Is dat een reeel uurloon voor iemand van 24 jaar????

Ik vind dit namelijk weinig.

groetjes Wendy

• Joyce

Ik heb zo de cao niet bij de hand, maar als ik het goed heb is hij dus 4 jaar metselaar. Wat zijn zijn overige taken?

Hoe dan ook omgerekend heeft hij 2039,28 per maand (40 uur), en dat voor iemand van 24 is zeker niet slecht!

Als je bij de bond bent kun je het eea nakijken in de CAO.

• menno

Ja, is normaal uurloon gezien de zwaarte van de functie.

• Wendy

Hoi Joyce,

Mijn man moet ook werkzaamheden van een timmerman, stucadoor, tegelzetter uitvoeren.

Hij werkt inderdaad 40 uur per week. Je bedoeld met 2039.28 bruto loon neem ik aan???

• Piet

Ja sorry hoor, maar als we praten over lonen, hebben we het altijd over bruto bedragen.

Als een metselaar al 2000 netto zou verdienen………………waar blijven we dan met z'n allen.

• jasper

Je kan zelf toch ook rekenen!?!? Als je dat niet kan, pak dan de rekenmachine!!

• joop

Sorry maar dat is te weinig .

als hij zijn vak verstaat dan kan hij minstens 13,00Ekrijgen ongeacht zijn leeftijd…

Bovendien als hij als freelancer zou werken gaat hij inderdaad naar de 2000 netto.

Vr. groet Joop

• Joyce

Zal morgen reageren met het loon volgens de CAO (mijn man is nl. voeger en valt onder dezelfde cao).

Als ik lees wat jou man allemaal doet… misschien intressant om als ZZP te gaan werken?

• wim

Als uw man € 11,72 verdient, dan verdient hij volgens mij het loon dat bij functiegroep B hoort, zonder prestatietoeslag. Dat is het basisloon voor een metsleaar of timmerman die nog niet zelfstandig werkt, of het loon van een opperman.

Lijkt mij iets aan de te lage kant, maar waarschijnlijk wel ‘conform de CAO’!!

5% tot 10% prestatiebeloning moet toch wel bespreekbaar zijn. Anders op oek naar een andere werkgever.

Hier schreef ook iemand dat ‘als een metselaar al € 2000,00 verdient, waar blijven we dan’.

Dat vind ik een denigrerende opmerking. Het beroep van metselaar is een beroep waar je zeer veel werkervaring in moet hebben, om vakbekwaam werk te leveren en daar mag best voor betaald worden. Bovendien is het ook nog eens zwaar werk, met grote rug en arm belasting.

Wim

• jasper

Wim,

Het was geen opmerking van mij, maar je moet wel goed lezen!

Wendy vroeg of die 2000+ euro bruto was. En daarop was deze sarcastische

opmerking over het netto loon bedoeld!

Jasper