Politie

• 2802

Regio Utrecht, na opleiding niveau 4 (4 jaar mbo) ongeacht leeftijd, dus 22 of 45 jaar garantiebedrag van 1841 euro bruto 36-urige werkweek. Bij niveau 3 is dit 1643 euro bruto.

Wat vinden jullie hiervan?

Het is excl. onregelmatigheidstoeslag. In de volledige onregelmatigheid zal hier globaal tussen de 200 en 300 euro bruto bijkomen. Maar dan ben je wel om het weekend aan het werk en de rest alleen vroege, late en nachtdiensten.

Geld voor het gevaar dat je loopt zie ik nergens terug.

• Luca

Vind het erg magertjes voor het risico dat je dan dagelijks gaat lopen op straat…….

Er zou een beter salaris tegenover mogen staan………

Maar er zijn wel zeer goede opleidingsmogelijkheden binnen de politie, misschien zit daar de uitdaging in, om zo hoger op te komen.

• 2802

Welke ‘zeer goede opleidingsmogelijkheden ’ heb jij het over dan?

• Luca

intern zijn er verschillende opleidingsmogelijkheden.

je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om jarenlang het “gewone straatwerk” te doen, maar je kunt er ook voor kiezen om je te laten opleiden tot bijv. rechercheur e.d.

• dino

ik vind het genoeg.

beetje staan te flitsen en de boeven laten lopen!

• joyce

Ik heb zelf ook ooit overwogen om bij de politie te gaan. Salaris is mager omdat leeftijd idd er niet toe doet. Maar als ik me niet vergis krijg je tijdens je opleiding hetzelfde salaris als dat je nu ook hebt. (met een max. natuurlijk). En na 5 jaar “gewone” agent te zijn wordt je (bij goed functioneren) al hoofdagent.

En dan hoeft het natuurlijk zeker niet op te houden, sterker nog de meeste “agenten” groeien ook door. Zeg eens eerlijk hoeveel “gewone” straat agenten van eind 40 zie je ooit op straat?

Zou zeggen ga eens naar zo'n voorlichtingsavond.

• 2802

Dino, misschien is het beter om niets te zeggen als je ergens geen verstand van hebt.

• Thomas

Ja dino, flitsen is heeel ingewikkeld (ingewikkeld =moeilijk)

• Luca

of kijk eens op www.politieacademie.nl

• Pjotr

Ben 't eens met dino, de politie heeft tegenwoordig nagenoeg geen enkele betekenis meer. Een recentelijk voorbeeld is de moord op de eigenaar van die avondwinkel. Meer dan het minimumloon is dan ook mijn insziens niet noodzakelijk.