help! ik kom er niet uit

• Jessie

Hoi Linda

Dat is inderdaad al allemaal uitgezocht.het is een heel verhaal maar het komt er op neer dat ik een rechtszaak kan beginnen,maar weinig kans heb omdat meneer sinds kort werk heeft en ook het minimum verdiend.Hij is nihil verklaart.Lekker makkelijk inderdaad,hij zegt gewoon ik heb het niet,en van een kale kip ken je niet plukken…

Zou wat wezen als ik dat ook zou zeggen,ik heb het niet.Kinderen maar op straat zetten dan????

Dat heeft uiteraard al voor heel wat frustraties gezorgd bij mij.Maar ik ben nu op t punt om er geen energie meer in te steken.T heeft geen nut,heb t tot op de bodem uit laten zoeken,maar ik schiet er niks mee op ,alleen waarschijnlijk rechtszaak na rechtszaak.

Ik ben het helemaal met je eens over zijn verantwoordelijkheid.Maar helaas bestaan er dus mannen die het echt geen moer interesseert,en liever met zijn nieuwe vrouw een paar keer per jaar op vakantie gaat dan dat hij zijn kinderen iets geeft waar zij recht op hebben.

het is in en in triest,vooral voor de kids,maar IK laat ze niet in de kou staan.

• sander

Kun je, aanvulling krijgen bij de s.d of moet je het na de bijstand met minder gaan doen.

Is het geen optie om bij je oude werkgever te soliciteren weet niet wat je functie geweest is, ik zou het ook niet gauw doen maar als ik daar in het verleden goed verdiende en de werksfeer was oke waarom niet. En dan kun je altijd nog verder kijken.

• Jessie

Helaas is dat niet mogelijk Sander.Het bedrijf is inmiddels verhuisd naar de andere kant van onze provincie.En dat is weer een nadeel met 2 kids.Dan werk je als moeder liever wat dichter bij huis.Tenminste ik wel,

De sociale dienst wil mij natuurlijk uit hun bijstand hebben.Desnoods werk je als alleenstaande moeder 40 uur per week.Hebben zij lak aan.Ik heb hier nu 1 keer mee te maken gehad en hoop echt nooooit niks meer met hun te maken te hebben.

Het is echt belachelijk,je word op voorhand al als fraudeur gezien,en 2 kids alleen,tja jammer mevrouw ,je ziet maar hoe je het voor elkaar krijgt ,maar werken zal je…….en meneer die al jaren soos trekt en met een dikke vette mercedes voor de deur stopt,gaat nog jaren genieten van ons allemaal ,als dat alleenstaande moedertje maar werkt……..

Maar goed dit is allemaal weer een frustratie op de sociale dienst,en doet niet helemaal ter zake.

Ik wil gewoon werken,van de bijstand af zijn en mijn kids kunnen onderhouden!

• sander

Ik zou het niet redden met dat bedrag, dan heb je nog minder te besteden dan als je nu bij sd hebt. Knap als je het er mee red!

Goh! Ik zou echt niet weten hoe ik dat zou moeten doen, maar je maakt wel weer nieuwe contacten ook leuk.

• Jessie

Ik heb inmiddels besloten om het werk aan te nemen.Ik hoop dat ik met alle beetjes bij elkaar op hetzelfde bedrag of tuurlijk liever nog hoger uitkom.

Ik moet nog wel even navraag doen bij de belasting.Wat ik nu krijg is 165 euro per maand,en als alleenstaande werkende ouder moet dat toch wel meer zijn.

Ik zit dan in ieder geval weer op een werkplek vanwaar uit het ook weer makkelijker is om eventueel een andere baan te vinden.

En inderdaad het sociale contact is ook erg belangrijk,maar op dit moment ga ik echt werken voor het geld.Al is het maar een beetje,maar anders kon ik ook wel bejaarden rond gaan rijden in het park.

Het is dus puur om UIT de bijstand te zijn en hopenlijk dat ik snel een baan kan vinden voor minder uur en meer geld,zodat ik ook mijn kindjes iets meer kan geven dan nu.

Bedankt in ieder geval voor het mee denken.

• Astrid

Hoi Jessie

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik vind het uurloon wel erg laag. Ik weet niet wat het voor werk is en hoe oud je ben. Misschien staat het in 1 van je antwoorden maar heb ik er overheen gelezen.

Bij de Thuiszorg is het startsalaris al hoger per uur.

Aanloopperiodiek is 8.30. Met een beetje onderhandelen (ervaring enz. ) moet je misschien wel op bijna 9,00 euro uitkomen.

Ik kan dit weten omdat ik zelf mensen in die schaal aanneemt bij de thuiszorg.

Er is nu wel wat gerumoer bij de thuiszorg met de WMO maar straks weer vol op werk daar in. Zeker ook te combineren met kleine kinderen.

Doorgroei mogelijkheden zijn er soms ook. Voor iedere thuiszorg is dit uiteraard anders.

Kijk goed om je heen voordat je je ergens op vast pin.

Veel succes en sterkte.

• Jessie

Hoi Astrid

Bedankt voor je reaktie.Het is ook inderdaad laag.Belachelijk laag eigenlijk.Als ik niet in deze positie zou zitten ,zou ik zo'n baan ook zeker niet nemen en ook echt wel verder zoeken.Maar ik heb het gevoel dat ik niet anders kan,ik heb eigenlijk nu geen keus.

De socialde dienst zegt,: je kunt daar 32 uur gaan werken en dat moet je nou eenmaal accepteren.Hoe je de rest doet,tja….

Want als ik die 32 uur neem hoeven ze mij geen uitkering meer te geven..

Ik ben overigens 38 en dit werk is op een callcenter.