Hallo,

Wie wil met mij meedenken?

Ik ben 25 jaar in bezit van MBO+ opleiding en nu bijna 1 jaar via het uitzendbureau werkzaam bij een groot ICT productie bedrijf.

Ik ben begonnen met simpele werkzaamheden als software installeren op pc's en in en uitpakken voor 9 euro bruto per uur. (1440 per 4 weken) 40 uur per week.

Na reorganisering moest een groot deel van de leidinggevenden op de afdeling vertrekken.

Inmiddels had ik snel bijgeleerd en kreeg ik behoorlijk wat taken erbij.

Samen met een collega draaiden wij langere tijd de gehele afdeling bijna zelfstandig.

Daarnaast deed ik de uren registratie, voerde ik sollicitatiegesprekken, ontsloeg mensen, uiteenlopende administratieve werkzaamheden, onderhield contact met uitzendbureau's en andere afdelingen binnen het bedrijf en stuurde samen met mijn collega (ook uitzendkracht) inmiddels een team van 10 mensen aan.

Toen de werkzaamheden steeds meer werden en de verantwoordelijkheden steeds groter, heb ik om salarisverhoging gevraagd.

Dit was niet mogelijk werd mij verteld. Echter het uitzendbureau dacht wel met mij mee en bood 1 euro bruto per uur opslag. (1600 bruto per 4 weken)

Meer als niets dacht ik.

Nu word mij een tijdelijk contract aangeboden voor een aantal maanden. (t/m September)

Nu zou mijn salaris omhoog gaan, naar 10,40 bruto per uur. (1664 p. 4 wkn 1802 pm) Dit betekend een opslag van 40ct per uur…

Ik vind gezien de werkzaamheden, verantwoordelijkheden, werkdruk (erg stressvol, hectisch en veeleisend) dat dit erg weinig is.

Zeker als je bedenkt dat het bedrijf die de diensten van mijn werkgever inhuurt 26 euro per uur voor mij betaald!

Ben ik erg onredelijk of klopt mijn gevoel wel?

Er is m.b.t salaris geen enkele discussie mogelijk en dat bepaald dus direct of ik op zoek moet naar ander werk, wat op het moment niet makkelijk is…

Ik had gehoopt op 14 a 15 euro per uur, maar toch zeker wel minimaal 12,50 bruto per uur. Is dit vandaag der dag realistisch? De MBO opleiding die ik heb gevolgd is helaas bijna nergens bruikbaar. Maar wil ondertussen toch wel eens naar een “volwassen loon”

Is het niet hier dan wel ergens anders…

Graag advies of meedenkers, ik moet namelijk erg snel laten weten wat ik doe…