kostgeld

• anita gorissen

Hallo

Ik heb een vraagje aan jullie, wij willen eigenlijk weten war we aan kostgeld kunnen vragen aan onze zoon,

We krijgen nu 200.euro wat hij eigenlijk al teveel vind, Wij vinden van niet hij leeft constant op zijn kamer en denkt dat het hier een hotel is.

Hij is nu 22 jaar en verdient meer dan 2200 euro voor zijn eigen alleen.

Mijn man verdiend 1800 euro voor een gezin van 5, waarbij mijn zoon is inbegrepen.

Het enige waar mijn zoon geen gebruik van maakt is de huistelefoon.

Voor de rest leef hij met ons mee.

Maar als je ook maar iets aankaart dan is het huis te klein.

Ik wil hem heus niet het huis uit hebben, maar elke maand staan we stevig in het rood, vooral nu met de recessie.

Met vriendelijke groet Anita

• Piet

Anita,

De jeugd van tegenwoordig heeft heel veel uitgaven, zoals telefoonrekeningen, uitgaan, drank en drugs etc. Hij kan zelf niet rondkomen van zijn inkomen. Maar 200 euro is beter dan niets.

Piet

• kerstman

Met een inkomen van 2200€ dan moet je je rot schamen dat je niet meer geeft dan een lauzie 200€….

ik zal mijn zoon ook niet direct het huis uit schoppen maar hem wel confronteren met de werkelijkheid, reken bijvoorbeeld een bedrag voor het eten, slapen, wassen, onderdak, enz, enz…

en als de 200€ op zijn dan………

Zeker als je zelf al niet rond kan komen!

Sterkte!!!

Kees

• Nibud

Beste Anita,

Als ik jullie was zou ik het nibud maar eens raadplegen, hier kan je je huidige financiële situatie invoeren en het resultaat komt na het invul werk vanzelf naar voren.

Confronteer je zoon met jou boekhouding, en laat het zien wat hij straks zelf moet betalen als hij op zijn eigen gaat wonen.

Zelf had ik ook een hekel aan kostgeld betalen ( 100 euro pm en per jaar dat ik langer thuis was kwam er 50 euro pm bij ), omdat je voorheen niks kon betalen en draaide alles ook gewoon door.

Zorg er wel voor dat hij goed spaart want op jezelf gaan kost ook veel geld.

Succes.

PS

Ik vind met een salaris van 2200 is 300 euro p/m echt wel het maximum!