vijfploegendienst

• ARIEZ

Wij gaan over op de vijfploegendienst, we komen van een 5x3 met 22% toeslag af, we zijn een chemiebedrijf

Ik zou graag willen weten wat bij de gene die een vijfploegendienst loopt willen weten

1 toeslag

2 aantal terugkomdagen en hoe ze worden ingevuld

3 en de sector waar je in werkt

Er wordt gesproken over 26 terugkomdagen (lijkt mij aan de hoge kant) en de toeslag is nog niet bekend gemaakt, ik zou graag willen weten hoe het bij andere bedrijven werkt.

Mocht je ook een overgang hebben gehad naar een vijfploegenrooster dan hoor ik graag de bijzonderheden

bedankt alvast, het zal kunnen helpen bij onderhandelingen

gR Arjan

• willem

Beetje laat, maar beter laat dan nooit.

Mijn toeslag in de chemie is 29%, maar dan ben ik wel met kerst en oud en nieuw vrij. Verder werken wij alle feestdagen.

Terugkomdagen is 24 uur. Bij mijn vorige werkgever ook in de 5 ploegen kende men dit fenomeen helemaal niet. Wij vullen dit in met cursussen o.i.d.

26 lijkt mij waanzin, op die manier zou je alle uren moeten compenseren die je juist in een 5 ploegendienst minder werkt . Dus én een volledige werkweek en ook nog eens de feestdagen werken. Zoveel terugkomdagen heb ik nog nooit van gehoord.

• Peter

30% toeslag, en 5 terugkom dagen per jaar die als educatiedagen ingevuld dienen te worden.

Dit is in de nucleaire sector.