Salaris medewerker binnendienst hypotheken

• Janneke

Hallo,

Ik ben 23 jaar en in juli rond ik de hbo-opleiding management, economie en recht af.

Hiervoor heb ik het diploma voor de opleiding commercieel medewerker bank- en verzekeringswezen(mbo+) gehaald.

Ik heb nu een aanbod gehad van het bedrijf waar ik 1,5 jaar geleden stage heb gelopen. Mijn taak bestaat uit het ondersteunen bij het hypotheekproces, m'n baas doet de afspraken en vanaf daar neem ik het van hem over.

Ik beschik ook over de wft cerficaten hypothecair krediet en levensverzekeringen algemeen.

Nu heeft hij een aanbod gedaan van € 1600 bruto. Ik heb op internet gekeken wat ik er netto aan over houd en dan komt het uit op ongeveer € 1300. We zijn nu nog in onderhandeling over het salaris, omdat ik meer zat te denken aan € 1500 - € 1600 netto.

Denk ik te hoog en moet ik het salaris accepteren of is het bedrag waar ik aan zat te denken redelijk?

Graag hoor ik jullie reacties!

• Vief

Met een afgeronde HBO opleiding denk ik dat je inderdaad rond de 1800,- tot 1900,- euro zou moeten kunnen vragen. Voor een starter is dat een goed salaris. Het is altijd lastig om op een aanbod te reageren, zeker als de arbeidsmarkt even niet zo gunstig is voor sollicitanten. Het is belangrijk dat je een bedrag kiest als tegenbod, dat niet zó hoog is dat je werkgever er meteen op afknapt. Maar ik zou zeker niet zomaar akkoord gaan met het aanbod. Ik vind het wat aan de krappe kant. Je zou ook voor kunnen stellen om akkoord te gaan met, bijvoorbeeld 1700,- euro, maar in je arbeidscontract te laten opnemen dat er na een half jaar of een jaar een evaluatiegesprek plaatsvindt waarin je een nieuw salarisvoorstel mag doen. Zo kunnen ze je belonen als je goed functioneert.

En als laatste: vergeet ook niet je secundaire arbeidsvoorwaarden mee te nemen in het gesprek. Je zou bijvoorbeeld een volledige reiskosten vergoeding kunnen vragen of een auto/fiets van de zaak? Of flexibele werktijden? Je moet een beestje creatief omspringen met die dingen.