Salaris kinderdagopvang

• Kees

Beste mensen

Mijn vriendin heeft een tijd in de zorg gewerkt. Nu wilt zo overstappen naar de sector Welzijn, in dan in de kinder dag opvang. Ze heeft geen ervaring met het kinder dagopvang. Ze heeft het diploma niveau 3 Verzorgende IG. Het is gebruikelijk dat mensen van de zorg overstappen na de welzijn, met name kinderdagopvang. Ze gaat werken voor 36 uur en is 22 jaar oud, wat mag ze vragen of verwachten?

Vriendelijke groet, Kees

• Nanny

Ik zou niet te hard zeggen dat je zo kunt overstappen. Wellicht zal ze toch nog een deeltijd opleiding moeten volgen en het salaris zal daardoor de eerste tijd wat lager liggen.

http://www.skos.nl/Default/Wat_heb_je_nodig_5691.aspx

Als ‘leidster’of pedagogisch medewerker zit je in schaal 6 van de CAO kinderopvang. Dat zit grofweg tussen 1700 voor starters en 2500 max. aan het einde van je loopbaan.

• Marion

ALs ze in de kinderopvang gaat werken, valt ze niet onder de CAO Welzijn, maar onder de CAO Kinderopvang. En daar kijken ze naar ervaring in gelijksoortige functies. Heeft ze geen ervaring in de Kinderopvang, dan zal ze starten met 1751 bruto.

• Kees

Dank u

Weten jullie ook hoeveel ze netto overhoud bij 36 p.w?

Groeten

• Suus

Dat kun je het beste zelf uitrekenen want dat ligt aan jullie persoonlijke situatie. Als jullie geen koopwoning, kinderen, ziektes, onderwijs of andere speciale dingen hebben en ze haar belastingformulieren alleen invult, schat ik het op zo'n 1150 netto per maand, uitgaande van 1700 europ bruto. Voor elke 100 euro die er bruto bijkomt, kun je ongeveer 65 euro bij het nettosalaris optellen.