toeslag

• Mathijs

Mijn werkgever heeft vanaf januari mijn brutosalaris verminderd met €200 en mij een zogenaamde “toeslag” gegeven van €200. Mijn netto salaris is gelijk gebleven.

Mijn werkgever zegt dat er pensioen en vakantiegeld over afgedragen wordt maar als ik het vergelijk met mijn salarisstroken van vorig jaar zet ik daar vraagtekens bij?

Mag hij dit zomaar doen en klopt het dat er pensioen en vakantiegeld wordt ingehouden?

Mijn gevoel is dat dit weer zo'n boekhoud - foefje is om minder sociaale lasten af te dragen.

Ik hoor graag een reactie.

Met vriendelijke groet,

Mathijs

• jay

Mathijs

heb jij een cao en of wordt je betaald volgens een bepaalde loonschaal/functiewaardering? en zit je binnen je loonschaal tegen je eindtraject?

wellicht ben je vanwege een fout ingedeeld in een te hoge loonschaal in vergelijking tot je directe collega's. de oplossing is dan je terug te plaatsen in loonschaal + toelage . probleem is toelage kan elk moment van je worden afgenomen. probeer de reden te achterhalen. hier zou ik niet mee akkoord gaan.

• Suus

Salaris is een primaire arbeidsvoorwaarde. De primaire arbeidsvoorwaarden mag je baas absoluut niet eenzijdig veranderen. Kijk dus even goed of je écht niet op achteruitgaat, als dat wel zo is zou ik even bij je rechtsbijstand, vakbond of desnoods het juridisch loket gaan informeren.