salaris administratief medewerkster/ telefoniste receptioniste

• marloes

Binnenkort een beoordelingsgesprek en nu hoor ik overal om me heen dat ik eigenlijk te weinig verdien…

Opleiding ; MBO directiesecretaresse/managementassistente niveau 4

Leeftijd; 23 dit jaar 24

Werkervaring; 5 jaar

Ik heb 3 jaar bij een bouwbedrijf gewerkt, maar ivm crisis andere job moeten zoeken! Werk nu bijna 1 jaar bij mijn nieuwe werkgever!

Mijn taken;

Administratief medewerkster/telefoniste receptioniste

Urenverwerking

Telefoon/balie

Postverwerking

Gastvrouw

stukje inkoop (orderbevestigingen enz.)

Mappen samenstellen (met technische tekeningen en productieformulieren)

beheer kantoorartikelen/ koffie artikelen

Archiveren

Ik werk 40 uur en verdien 1500 euro bruto …

Graag jullie mening!

• Suus

Ik vind in ieder geval dat je te weinig verdient! Toen ik in de zorg werkte als receptioniste/telefoniste kreeg ik ongeveer 12, 50 euro per uur en was toen ook 24-25 jaar oud. Was wel een baan met risico's vanwege de patientengroep, dus daarom was het misschien iets meer dan je normaal zou verdienen. Maar ik denk zeker dat je tussen de 11 en 12 euro per uur zou kunnen vragen. Uitgaande van 11,- x 40 x 4 is dus minsten 1760,- per maand! Als ze er niet mee akkoord gaan zou ik eens uitkijken naar een andere baan, want ik weet zeker dat er werkgevers zijn die meer betalen dan je nu verdient.

succes!

• Suus

Sorry, nog een keer: ik ben uit nieuwsgierigheid even wat vacatures gaan zoeken en zo te zien verdien je idd te weinig. Bij de gemeente bijvoorbeeld, wordt je in salarisschaal 5-6 geplaatst (tussen min. 1550 en max. 2380 euro) in een vergelijkbare functie. En dat is dan voor 36 uur p. week. Misschien moet je eens gaan solliciteren bij de overheid? Of rechtspraak, zorg,onderwijs, e.d. De CAO's zijn daar meestal beter.

• Cendy

geachte heer/mevr,

Ik heb even een vraagje

Ik wil van 40 uur naar 32 uur gaan werken wat is het gemiddelde loon hiervoor.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen?