Salaris assistent accountant

• Tom

Hoi,

Ik ben nieuwsgierig.

Ik werk nu 2 jaar als assistent accountant bij een middelgroot accountantskantoor. Ik heb MBO administrateur niv 4 diploma. Heb mijn MBA diploma voor 80% behaald en ben begonnen met mijn HBO SPD bedrijfsadministratie.

Mijn werkzaamheden bestaan uit het samenstellen van jaarrekeningen, administraties boeken, btw aangiftes, vpb aangiftes.

Ik verdien zo'n € 1.565,- per maand fulltime(40u=100%), contract is echter 36 uur. Studie wordt volledig betaald, vandaar de 4u minder uren. Geen extra uitkeringen oid.

Is dit marktconform?

Alvast bedankt!

Tom

• Johny

Als dit netto is heb je een leuk salaris, verdien zelf ongeveer 1400 netto (ca. 1800 bruto).

Ik ben 22, heb HBO BE op zak en bijna een jaar werkervaring. Ik werk bij een klein kantoor met zo'n 25 medewerkers,

Binnenkort ga ik wel meer salaris vragen als mn contract afgelopen is, want met een HBO opleiding verdien ik nu best weinig vind ik zelf.

Gelukkig is er zo goed als geen sprake van crisis in de accountancysector dus je kunt best wat vragen zonder je zorgen te maken dat ze je de laan uit sturen, wat wel erg extreem is overigens. Nog meer mensen die een indicatie kunnen geven?