tijdstip uitbetaling

• frans

We hebben de bond al geinformeerd maar na een week nog geen antwoord kan iemand mij een antwoord geven?

een korte uitleg van ons probleem:

per 1 december zijn wij overgenomen door een nieuw bedrijf. Wij waren een maandelijks salaris gewend dit bestond uit basissalaris over de maand waar je in leeft aangevuld met overuren en toeslagen vorige maand. Wij hebben eind november dus ons laatste salaris gekregen en eind december krijgen we de overuren over november nog uitbetaalt.

Onze nieuwe werkgever werkt met een 4-wekelijks loon en met een achterstand. Hij betaalt ons dus niet eerder dan week 5!! kan/mag dit, mij lijkt dat je je basissalaris hoort te krijgen in de maand dat je werkt en niet een maand later. Dit basisalaris veranderd immers nooit en er hoeft dus geen berekening plaats te vinden lijkt mij……..

iemand tips of kennis hoe het precies zit?? heb ook al ff zitten googlen maar kon niets duidelijks vinden.

groeten Frans

• S.de Haan

Ja dit mag , mits het nieuwe bedrijf de nog lopende verplichtingen naar wn heeft overgenomen kan dat gewoon betaalbaar gesteld worden in week 5 , uiteraard mogen de wg te overwerk uren gerust een periode later uitbetalen. Immers dit is variabel.