hallo,
ik heb een vraag over mijn salaris en hoop dat hier iemand is die mij antwoord kan geven.
sinds 2004 ben ik werkzaam bij een autobedrijf in groningen en ben daar nu 4 jaar werkzaam als serviceadviseur (alle receptie werkzaamheden en aansturen werkplaats) en doe ook nog een aantal dagen magazijn werkzaamheden.
ik heb een aantal afgeronde technische opleidingen en een volledig afgeronde opleiding service adviseur. verder ook meerdere kleinere cursussen via de importeur.
ik wordt betaald volgens het wettelijk minimumloon vanaf 23 jaar (ik ben 27 jaar) zonder functiejaren of functiegroep.
ik heb de vraag bij mijn werkgever heen gelegd of dit klopt en die geeft aan dat ik gewoon volgens cao het minimum loon verdien en dat dit klopt…
bij navraag bij het fnv bleek dat ik volgens mijn functie en werkzaamheden minimaal in functiegroep e hoor (receptionist autobedrijf), maar gezien de extra werkzaamheden en verantwoordelijkheid die ik heb zou ik zelfs in functiegroep f komen.
dit zou een verschil zijn van (gerekend zonder functiejaren) 320 (e) of 440 (f) euro bruto! met functiejaren loopt dit natuurlijk nog meer op.
moet een werkgever zich houden aan de functiejaren en functiegroepen in de cao of moet hij zich puur aan het minimum loon houden?
verder weet ik dat mijn directe collega's (allen 10 jaar ouder) tussen de 1000 en 1200 euro meer verdienen als mij, kan ik dit nog ergens navragen of dit zomaar kan?
goed ik hoop dat iemand antwoord voor mij heeft,
alvast heel erg bedankt!!!
groeten wim