teveel belasting betaald over loon

• Stefan

Heb een vraagje mijn vrouw is van baan veranderd 6 maanden geleden en door omstandigheden zijn we er niet eerder aantoe gekomen om dit eerder na te kijken.

Ze heeft teveel loonbelasting betaald was in de schaal van 52% neer gezet inplaats van de 41,85%.

Gaat over een bedrag van ongeveer 3000 euro is het mogelijk om deze in korte tijd terug te krijgen van de belasting of moeten we wachten op de aangifte van volgend jaar.

Wie o wie kan mij even helpen met een antwoord

• willem

Waarom bel je niet gewoon even met de belastingdienst .

Het lijkt mij trouwens dat je moet wachten tot volgend jaar :(

• menno

Stefan,

Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met degene die de loonadministratie van je vrouw verzorgt. Dat kan intern gebeuren bij het bedrijf waar ze werkt, maar ook extern door een administratiekantoor of accountantsbureau.

Misschien kunnen ze een herziene loonaangifte over de afgelopen maanden maken. En het teveel afgedragene verrekenen met de af te dragen bedragen van de komende maanden.

Is dit niet mogelijk dan zul je e.e.a. inderdaad via de aangifte Inkomstenbelasting 2009 moeten doen, voor 1 april indienen en je hebt zomer 2010 het geld terug.

Groeten Menno