Hallo allemaal,
Ik wil graag weten of ik redelijk/goed verdien of dat ik onderbetaald word. Wie kan mij helpen?
Ik heb Schoevers gedaan, de opleiding Office Management, in 2000 (toen was ik 20 jaar oud). Toen ben ik aan de slag gegaan bij een advocatenkantoor als secretaresse. Daar heb ik 4,5 jaar gewerkt. Toen heb ik een jaar bij een makelaarskantoor gewerkt in de functie van office manager. Daarna ben ik (weer) bij een advocatenkantoor gaan werken, waar ik nu al bijna 3 jaar werkzaam ben. Het gaat heel goed, ik heb goede beoordelingen gehad en eind december 2009 wordt mijn contract (als het goed is) omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd. Ik wil mijn gesprek goed voorbereiden. Ik ben erg benieuwd of mijn salaris redelijk is, of aan de lage kant. Ik twijfel daar best over.
Hierbij wat gegevens:
Ik ben momenteel 29 jaar oud. Ik heb ruim 8 jaar werkervaring (waaronder ruim 7 jaar in de advocatuur). Ik heb cursussen gevolg, zoals juridische secretaresse, rol en procuraten en powerpoint voor gevorderden. Ik werk 3 dagen in de week (60%) voor een brutosalaris van € 1.600,-. Mijn fulltimesalaris (100%, 40 uur per week) bedraagt € 2.600,- bruto. Mijn functie is juridisch secretaresse/office manager. Ik werk in Amsterdam en heb geen secretaresse-collega's.
Ik hoor heel graag jullie reacties. Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Groetjes,
J.Z.