Salaris adm./boekh. medew.

• Marcel

Ik werk nu zo'n 5 jaar bij dezelfde baas en m'n werkzaamheden zijn een beetje vanalles wat. Het is een klein bedrijf en ik ben de enige die het kantoorwerk voor z'n rekening neemt. Dat houdt in De administratie, klantmutaties bijhouden, telefoneren etc. Verder doe ik de dagelijkse boekhouding facturatie etc. Ook neem ik het debiteurenbeheer op me en stuur ik een servicemonteur aan, dus moet ook een stukje plannen. Tot slot doe ik nog de externe contacten mbt de promotie van het bedrijf. Dit werk doe ik allemaal zelfstandig en vrijwel zonder aansturing van mijn baas. Moet het allemaal zelf indelen etc. Dit alles is full time en 40 uur per week. Ik verdien € 1830 bruto. Ik vind dit aan de lage kant. Wat is een reeel salaris voor een dergelijke baan?

• maud

Hallo Marcel,

jou salaris lijkt me inderdaad aan de lage kant. Ik doe vergelijkbaar werk. Ik werk bij een klein bedrijf, doe daar de administratie alleen. Dat is o.a. factureren, debiteuren/crediteuren beheer. Telefoneren inkopen kantoorbenodigdheden. Assisteren projectleiders, offertes maken, inkopen en plannen. Ik werk 24 uur en verdien € 1.600,00 bruto en krijg een 13e maand. Ik ben 37 jaan en werk 3 jaar bij dit bedrijf.

• maud

als ik 40 uur zou werken zou ik € 2.660,00 bruto verdienen…

• Marcel

maud Schreef:

——————————————————-

> als ik 40 uur zou werken zou ik € 2.660,00 bruto

> verdienen…

Dankje Maud. Ik ben 30 en krijg ook geen 13e maand of andere extraatjes. Dan is het verschil wel erg groot.

• maud

Marcel, ik moet misschien wel melden dat ik nu bij een zeer goed lopend bedrijf werk waar we maandelijks behoorlijke omzetten draaien. Hiervoor werkte ik bij een klein autobedrijfje en deed ik dezelfde werkzaamheden alleen natuurlijk geen projectleiders assisteren maar wel de receptie ondersteunen en monteurs inplannen. Hiervoor verdiende ik toen € 1.248,00 bruto voor 24 uur zonder 13e maand of wat dan ook. Ik ben toen verder gaan kijken omdat ik dat te weinig vond en wanneer ik dat aangaf werd er continue gezegd door de baas dat de lonen waren bevroren omdat hij geen winst draaide. Gelukkig had ik toen best snel wat anders en toen kon ik bij het autobedrijf ineens wel meer verdienen maar daarvoor heb ik vriendelijk bedankt ;)

• Suus

Ik vind het ook aan de lage kant. Ik heb een tijdje vergelijkbaar werk gedaan in een zorginstelling. Ik werd toen per uur betaald maar gemiddeld zal ik zo'n 2000,- bruto hebben verdiend voor 36 uur pw, dat was wel inclusief toeslag voor werken op zaterdag.

• Marcel

Dat is juist wat er een beetje knaagt. Het bedrijf draait heel goed, en er lijkt voor vrijwel alles geld te zijn. Behalve personeel dus. De monteurs worden naar mijn mening ook onderbetaald. Gaat enorm ten koste van de motivatie.

• Wendy

Inderdaad veel te weinig! Zou minstens 2500 zeggen.