hoeveel erbij

• chantal

Geachte lezers,

Ik ben werkzaam in de Gezondheidszorg, en hen een brutomaandloon van bijna 2500 Euro. Blijft netto zo tussen de 1550 en 1600 Euro over.

Ik krijg 8% vakantietoeslag dit jaar, en een eindejaarsuitkering van 6%. Verder geen ort of i.d.

We betalen beiden 50% pensioenpremie.

Nu de vraag , wat betaalt de werkgever nog extra aan % over mijn brutosalaris. Brutojaarsalaris ongeveer 36.000 euro.

DE vakantietoeslag + eindejarsuitkering is gezamenlijk dus 14%. “kenners” zeggen dat er dan nog ongeveer 20% aaan lasten voor de werkgever bijkomt. Klopt deze berekening??

Zo nee hoe moet de berekening dan zijn.

groetjes chantal

• Rico

Werkgeverslasten worden toch vaak onderschat. Over jouw salaris betaald je werkgever nog zo'n 40 a 45 % aan werkgeverslasten.

• chantal

Beste Rico, dank voor jouw reactie. Jij noemt een 2-tal percentages, doch ik zou graag deze specifieker willen zien, dus hoe het been en ander is opgebouwd, daar ik binnenkort moet “onderhandelen”met mijn werkgever omtrent mogelijk vervroegde uitdiensttreding.

Indien mogelijk graag gespecificeerd, en uiteraard kunnen/mogen ook andere deskundigen iets van zich laten horen.

gr chantal

• kees

heb 2100 bruto en houdt ook tussen de 1500 a 1600 euro netto over.

• Wendy

Goedemorgen,

Dit verschilt per medewerker (leeftijd), per branche, en zelfs per bedrijf. Dit is dus niet zo precies te zeggen als jij wilt.

Alleen jouw personeelszaken/salarisadministratie kan deze vraag zo beantwoorden.

Succes.

Groeten,

Wendy