Salaris van een P.A. via een uitzendbureau

• shascha

Hoi allemaal,

Ik ben 47 jaar, HBO, en heb20 jaar ervaring als project/team secretaresse. Sinds kort ben ik werkzaam als P.A. voor een directeur bij een internationaal bedrijf. Ik kreeg deze baan via een uitzendbureau omdat ik een tijdelijke baan wil. Ze betalen me maar 3,000 EUR bruto per maand o.b.v. 40 uur/werk. Is het te weinig of is het normaal salaris bij een uitzendbureau?

• Susie

Ik werk voor een grote zakelijke dienstverlener. De directiesecretaresses verdienen bij ons rond de 2700,- bruto. Bij de overheid verdient een ervaren MA rond de 2500,-. Voor een uitzendbaan lijkt het me dus een royaal salaris.

• helma

Als je praat over een PA functie via een uitzendbureau is dit een redelijk bedrag. Als je rechtstreeks bij een opdrachtgever terecht komt is het een ander verhaal. De bedragen liggen dan tussen de 3.500 en 3.700 bruto ex toeslagen.

Ik hoop je hiermee van dienst te zijn geweest.

Een allround PA!

• shascha

hoi helma,

bedankt voor jouw antwoord. vanwege mijn levenomstandigheden kan ik niet voor een lange termijn werken voor een bedrijf. Dus minder salaris via een uitzendbureau. het is niet zo eerlijk dat ik veel minder betaald krijg. maar tja… zo gaat het leven.

• Natalya

vind 3000 erg weinig als je zoveel ervaring hebt!

ik ben 25 en heb 4 jaar werk ervaring en verdien iets meer dan 3000…