Hallo,
In deze tijd van crisis heeft mijn baas besloten om een opleiding voorlopig nog niet te betalen. Ik heb daar mijn mening over maar dat is nu even niet belangrijk.
Feit is dat ik die opleiding wil doen en als het even kan zo snel mogelijk. Dus kan ik er ook voor kiezen om het zelf te financieren.
Het gaat om een Post-HBO opleiding van 1 1/2 jaar dus ik durf wel te stellen dat het erg gunstig is voor mezelf, m'n functie en dus ook het bedrijf waar ik voor werk. Dus als ik dat papiertje heb zal mijn baas ook moeten schuiven…….
Maar wat is dan reeeel?
Naast een verhoging op basis van het feit dat mijn baas een beter funtionerende medewerker in dienst heeft, vind ik ook dat er een stuk compensatie in moet zitten voor die dure opleiding. Ik wil em terugverdienen. Wat is dan reeel? Wat tijd betreft bedoel ik dan. In 3 jaar terugverdienen of misschien zelfs in 1 jaar?
Een opleiding in 3 jaar terugverdienen, vraagt een loonsverhoging van ongeveer 10 %
Ik heb het belastingvoordeel even niet meegerekend. Dat is uiteraard voor mezelf…..
Ik en benieuwd