Onderwijsassistent voor de klas

• Laura

Ik ben onderwijsassistent en werk al 3 jaar op één school. Op de school zijn er veel zieke geweest en heb daar de vervangen voor gedaan. Ik heb zelfs vanaf september vorig jaar op vrijdag alleen voor de groep gestaan. Nu is de vrijdag komen te vervallen maar sta ik op dinsdag en donderdag middag alleen voor de groep. Mijn directeur wilt mij hier niets extra's voor uitbetalen. Wie heeft er advies hoe ik mijn directeur duidelijk kan maken dat ik betaald wil worden voor de dagen dat ik boven mijn niveau werk.

• menno

Waarom het Nederlands van onze jeugd zo slecht geworden is….het is mij een raadsel.

• Tineke

tsja …dat komt waarschijnlijk omdat onderwijsassistentes middagen voor de klas staan..oohhh..;-)

flauw..sorry

• carmen

Welk niveau?

• Sasje73

Hai, ik ben ook onderwijsassistente/tutor. Ook ik word regelmatig gevraagd een groep alleen te draaien.

Ik vind het invalwerk behoorlijk zwaar omdat je niet echt iets opbouwt met de leerlingen, waardoor ze steeds weer hun grenzen gaan verkennen. Dat maakt het voor mij behoorlijk intensief. Toen ik daarover mijn beklag deed werd me verteld dat ze niets extra's KUNNEN geven. Wie weet kun je met je directeur ‘onderhands’ iets regelen, af en toe wat extra uurtjes vrij ofzo?

Groet, Saskia

• jurgen

Ik zou proberen elders een baan te vinden. Als je zo gebruikt wordt zul je waarschijnlijk bij overbodigheid ook gedumpt worden. Jouw directeur heeft niet echt van personeelsmanagement gehoord en zal waarschijnlijk met z'n rug tegen de muur staan. Indien jouw opleiding voldoende is kan hij/zij jouw een beter aanbod doen. ik zou het zeker bespreken maar ik zou ook zeker naar een andere baan uitkijken!