Ik heb sinds jaartje voor het eerst in mijn 15 jarige werkcarriere eeen baan waar ik niet met tegenzin heen ga (in fitnessbranche) maar die moet ik opgeven voor een shitbaan in plantsoenendienst of luxaflex in elkaar zetten ofzo.
Heb een bijstands uitkering en mijn parttime baan levert net niet genoeg geld op om volledig onafhankelijk van die uitkering te zijn maar heb er goede hoop op dat binnen half jaar vestigingsmanager te zijn.
Ben redelijk geschoold (meao,webdesigner,personal trainer,allen gediplomeerd)
Ik beoog carriere in fitness verder uit te bouwen maar nu schijnt het toch afgelopen te zijn voor me door die zogenaamde @!#$ werkstageplek.
Wat nu ? Hoe tijdens intake gesprek die collaborerende werkgever ervan te overtuigen dat ik niet de geschikte kandidaat ben zonder dat ze ervoor kunnen zorgen dat ik in mijn uitkering gekort wordt wegens niet mee werken/werkweigereing.
Als ze me vragen hoe ik tegen zo'n baan opkijk kan ik misschien het beste antwoorden met:“geen commentaar” , een soort zwijgrecht ? zodat consulent bij de uitkeringsinstantie niet kan verwijten dat ik gezegd heb dat ik het betreffende baantje niet ambieer.
Wat voor type mens zou zo'n werkgever absoluut niet willen niet alleen met betrekking tot het werk an sich maar ook rekening houdend met ander werknemers waarmee je in contact sta ?.
Iemand serieus advies ? ( ik weet het ik kan me als gay opstellen,wat moeilijk gaat lukken, of een paranoide persoon die gelooft in shapeshiftende reptiel-mensen die gelooft dat de internationale bankiers voor hen werken om uit de financiele chaos de finale Orde te creeeren etc etc, maar misschien iemand nog een ander idee ?)
Help me want het heeft me 15 jaar gekost om erachter te komen dat ik niet het werk en carriere-advies van ouders, scholen en andere goedbedoelende figuren moet opvolgen maar wat mijn hart me ingeeft !