salaris in slechte branche omstandigheden

• interim

beste allen,

Ben de afgelopen 14 jaar als interim manager werkzaam geweest bij diverse grote en minder grote bedrijven. Daarvoor een universitaire studie afgerond.

Laatste 4 jaar steeds bij één groot bedrijf diverse afdelingen gerund en weer ‘tot leven gebracht’ als interim manager.

Helaas ben ik werkzaam in een branche waar rake klappen vallen in verband met de huidige, economische, crisis.

Hierdoor heb ik tijdelijk geen werk, maar dit wil ik zeker niet lang laten duren.

diverse sollicitaties verder merk ik dat ik wel diverse functies (én bijbehorende vacatures) kan vervullen maar tegen een - in mijn ogen - minimaal salaris.

Mijn salaris bedroeg de afgelopen jaren gemiddeld € 8.700,- (excl. bonus e.d.). Nu wordt mij een gemiddeld salaris geboden van tussen de € 2.500 - 3.200,-

Uiteraard zullen de verantwoordelijkheden en werktempo naar rato zijn aangepast,

toch heb ik het gevoel dat ik meer moet en kan vragen.

Iemand ervaring, tips, advies?

ad (interim)

• Ronald

Tja, ……..

Enorme bedragen heb je verdiend in een tijd dat alles kon, helaas verkeren we nu in andere tijden en moeten we het allemaal met minder doen. Hoop voor je dat er wat meer uit te slepen is. Maar dit zal moeilijk gaan worden (en terecht denk ik dan maar in deze tijd van recessie…..)

Het is niet kwetsend bedoeld, maar die enorme bedragen die er verdiend zijn in het verleden, bieden helaas geen garantie voor de toekomst in recessie.

• Octopuss

Ik denk dat je het met minder zal moeten doen… de vette jaren zijn voorbij en de magere aangebroken.

Het salaris wat je nu geboden wordt is rond modaal dus niet slecht.

En zeg nou zelf: € 8.700 verdienen….dat wil iedereen wel!

Iedereen krijgt klappen door deze recessie dus ook jij!

• Sjonnie

zit min of meer met hetzelfde, verdiende 12000 euro per maand als hoofd cassiere.

nu moet ik het doen met 6500 per maand…

• Henk

Klopt het dat je als zzp-er of via een detacheringbureau aan de slag bent geweest de afgelopen jaren?

• interim

klopt inderdaad (detachering)

(ad) interim

• Henk

Dat verklaart je hoge salaris ja.

De interim managers bij de gemeente waar ik werk worden voor ca. € 100,-/uur ingehuurd (ca. € 15.000,-/mnd) dus daar kan bij het detacheringsbureau dan best een salaris van € 8.700,- bruto/mnd af.

Die managers die in vaste dienst zijn bij de gemeente moeten het doen met ‘maar’ max. ca. € 5.000,- bruto/mnd in hun hoogste schaal/laatste perodiek.

• Henk

Overigens is die € 2.500 - 3.200,- dan natuurlijk wel weer erg aan de lage kant.