Binnenkort heb ik een evaluatiegesprek met mijn werkgever waarbij ik zelf ook de hoogte van mijn salaris wil bespreken. Ik werk als software tester bij een ict bedrijf en heb ongeveer 4,5 jaar ervaring. Het bedrijf spreekt over ‘zeer goede primaire arbeidsvoorwaarden’ in hun vacatures. Nu kwam ik een forum het volgende tegen http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/30511030#30511030. Hier worden salarissen van verschillende ict functies genoemd. Ik weet nu dat dit afkomstig is uit een commercieel onderzoek van het bureau Hay en dat dit eigenlijk niet openbaar is. Wel weet ik dat ik met mij salaris hier flink onder zit.
Ik kan op bijv. loonwijzer geen salarisgegevens vinden voor een (junior) tester. Hoe kan ik het beste zo een onderhandeling in gaan zonder dat ik een goede bron met marktconforme salarissen heb? Juist omdat in onze vacatures wordt gesproken over zeer goede primaire arbeidsvoorwaarden wil ik aankaarten dat ik hier onder zit.
Dit is voor het eerst dat ik zelf wat wil ondernemen op dit vlak. Wie heeft er tips?