salaris gemeente

• lentewind

hallo,

Ik heb gesolliciteerd op een vacature bij een gemeente ( junior inkomensconsulent) en zit in de tweede ronde. Het gaat om een MBO functie hoewel ik een HBO achtergrond heb. Ik heb gesolliciteerd op deze functie omdat ik er heel lang uit ben geweest en op een wat lager niveau wil starten.Momenteel ben ik overigens wel aan het werk, zij het pas sinds ruim 8 maanden en op een nog lagere functie.

Ik ben 52 en heb - voor mij uitvalperiode- ongeveer 2 jaar ervaring bij een gemeente opgedaan ( naast een gevarieerde werkervaring daarvoor).

Het slaris dat bij deze vacature wordt geboden ligt tussen de 1650 en 2675 bruto. Het gaat om een functie van 18 uur. Mijn ‘ concurrente’ in de procedure is een stuk jonger. Wat is wijsheid als naar een gewenst salaris wordt gevraagd? Ik dacht zelf aan minimaal 2450 bruto op full time basis.

Ik hoor heel graag reacties!

vriendelijke groeten van lentewind

• Ruppert

Meestal wordt pas een arbeidsvoorwaardengesprek met je gehouden als je als de meest geschikte persoon uit de sollicitatieprocedure bent gekomen. Het “winnen” van je jongere concurrente had dus ook in de sollicitatiegesprekken moeten gebeuren.

• Pioenroos

hallo Ruppert,

Dank je voor je reactie. Ik begrijp je bericht niet helemaal. Natuurlijk is het zo dat ik als beste uit de bus moet komen voor er een definitief salaris kan worden afgesproken. Toch heb ik in een andere solicitatieprocedure wel eens meegemaakt dat al aan het einde van het eerste gesprek werd gevraagd wat ik wilde verdienen. Dat kan volgende week dus ook gebeuren.( ik heb dan een gesprek met personeelszaken, net zoals mijn ‘concurrente’.) Dat gesprek gaat over competenties.

Is het niet zo dat bij gelijke geschiktheid er toch wordt gekeken naar wat iemand gaat kosten? Dan ben ik degenen die het meeste kost, al is het alleen maar vanwege mijn leeftijd.

vriendelijke groeten van Lentewind.

• ruppert

Nog nooit gehoord van exact gelijke geschiktheid, waarbij het verschil in loon de ddorslag gaat geven….we hebben het hier ook niet obver een verschil van 1000 euro. dus gewoon de commissie overtuigen als je doorgezaagd wordt op competenties