Ik wil ontslagen worden, hoe verder?

• dennis

Raar verhaal in deze crisis-tijd, maar waar…

Ik werk nu 3 maanden (dus al voorbij de proeftijd) bij een bedrijf. Het valt zwaar tegen en loopt totaal niet lekker. Inclusief slapeloze nachten helaas. Zowel qua collega's als qua werk is het niet te doen. Ik ga zelfs met tegenzin naar mijn werk. Een andere baan zoeken gaat nu moeilijk, aangezien ik overdag met mijn huidige werk bezig ben, en dus niet overdag op sollicitatie kan of de noodzakelijke telefoontjes vooraf. Ik wil dus graag dat mijn baas mij ontslaat en dat ik een uitkering krijg (ga ik zelf weg, dan heb ik geen recht op een uitkering, die ik financieel wel nodig heb om die paar maanden door te komen).

Wie heeft tips hoe te handelen? (Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn baas mij ontslaat? Maar wel op een nette manier, je weet nooit waar je elkaar weer tegenkomt e.d.).

Daarna kan ik weer fris een baan zoeken en ben ik ervan overthuigd dat het me dan wel meezit qua werk en collega's.

Bedankt voor jullie tips!

Dennis.

• Bart

ben blij dat je werk hebt

• Wim

Eerst ontslagen willen worden en dan uitkering krijgen en dan pas werk zoeken.

Niet echt de goede procedure.

Verzin iets beters.

• Adriana

ontslag met wederzijds goedvinden. Sinds 1 oktober 2006 met dit soort ontslag behoud je je recht op de WW uitekering.

Zie site CWI of UWVwerkbedrijf of hoe het maar nu heet.