salaris boekhouding

• Marieke

Na 12 jaar voor dezelfde baas gewerkt te hebben en zelfstandig de complete afdeling boekhouding/P&O/administratie voor een rederij met 7 cruiseschepen alleen te runnen had ik, een aardig salaris opgebouwd. Dit was plm. 2450 euro per maand excl. vak.geld en 24 vrije dagen. Verder niets extra's, geen pensioen e.d. voor een 27 urige werkweek.

De rederij werd vorig jaar verkocht en ik begon als beginnend assistent accountant, daar heb ik immers voor geleerd (MBA en SPD). Ik verdiende 1725 per maand voor een 27 urige werkweek, ex.vak.geld, wel pensioen omdat ik in de accountancy de ervaring heb van een “schoolverlater” was dit al een vrij goed salaris. Maar, het kantoor waar ik werk bevalt de werksfeer me niet.

Ik heb a.s. dinsdag een sollicitatie bij een commercieel bedrijf in de functie van boekhouder. Gevraagd wordt een MBO+ HBO werk en denkniveau.

Meerdere salarischecks heb ik al geprobeerd, maar dan krijg je een salaris en staat erbij 50% verdient meer 50 % verdient minder…….en daar heb ik niet veel aan.

Iemand een idee, ik wil een goed voorbereid naar het gesprek toe gaan.

• Marieke

Sorry, ik ben trouwens 31 jaar.