Directiechauffeur

  • Maurice

    Wat verdient een gemiddelde startende directiechauffeur?

    Een startende directiechauffeur heeft een CCV-D1 opleiding en is laten we zeggen 22 jaar.

    Weet iemand hoeveel een directiechauffeur verdient of heeft er iemand ervaring mee?

  • P.Brussaard

    Beste Maurice,

    Het vak van directiechauffeur is eindelijk steeds meer erkend als professie. Daar liggen inkomenskansen. Het behalen van een CCV D1 certificaat draagt bij tot een objectieve waardering van de rijkwaliteiten en het serviceniveau van de directiechauffeur. Steeds meer bedrijven, aanbestedingen en aanvragen zijn mede daarom gericht op het criterium van het CCV D1 certificaat: het is een must aan het worden.

    Het goede nieuws is dus dat de directiechauffeur zich beter kan onderscheiden. Het minder goede nieuws is dat er nog een behoorlijke prijsdruk in de markt bestaat. Deze tijden drukken de prijs (anno 2009) terwijl er wel geinvesteerd dient te worden in een goede CCV D opleiding.

    In de regel verdient een CCV D1 directiechauffeur met dus een gedegen opleiding circa € 2.200 bruto per maand oplopen naar € 3.000,- bruto per maand, afhankelijk van de toeslagen en CAO. Hierbij zit je in de regel 20% hoger dan de Taxi CAO betaalt.

    Dit is uiteraard wel afhankelijk van de ervaring. Beschik je over referenties? Ben je flexibel inzetbaar? Hoeveel uur ben je bereid te werken?

    Indien je niet gekwalificeerd bent, val je terug naar het minimumloon + een paar procent. Kwaliteit loont dus.

    Veel succes met het verder orienteren.

    Met vriendelijke groet,

    Paul Brussaard

    www.bruseco.nl

    Vakopleiding directiechauffeur

  • A. Goedhart

    Hallo,

    Ik heb een vraag. Zijn dit de bedragen voor een 160 urige werkmaand

    En hoe zit het met overwerken? Ik neem aan dat je als chauffeur soms lange dagen moet maken.

    Je werkt bijvoorbeeld 240 uur in de maand. Hoe zit het dan met de bedragen?

    Ik hoop dat u een antwoord voor mij heeft.

    Met vriendelijke groeten,

    A. Goedhart

  • Maurice

    Dank u wel voor het beantwoorden van me vraag.

    Na een lange tijd niet meer te hebben gekeken op dit forum heb ik eindelijk een indicatie van wat een directiechauffeur kan verdienen. Ik ben van plan om de opleiding ook te volgen en ik heb ook al informatie aangevraagd bij jullie.

    Nogmaals bedankt voor het reageren.

    Maurice Verschuur.

  • Jan

    nou ik kan je zeggen maurice dat een directiechauffeur niet zoveel verdient als beweert wordt.Als je pas in vaste dienst bij een klant komt mag je geluk hebben,dan verdien je pas een beetje meer.maar anders verdien je net zoveel als een koerier.

  • Johan

    Geachte Maurice,

    ik ben van plan om de d1 opleiding ook te gaan doen en ben me ook aant orienteren over de salaris indicatie hiervan ik had gelezen dat je inmiddels je opleiding bent gaan doen

    misschien kan jij me meer vertellen over de salaris indicaties etc

    mvg Johan

  • marvin

    Goedenavond. Ik heb mijn d1 en d2 bij bruseco gedaan en werk sinds korz in Hamburg als directie chauffeur. Ik begin met ern salaris van 2200 € netto voor 48 uren in de week. Na een jaar gaat het meer worden. Heb hier de dag vergoeding , overuren en weekend diensten nog niet bij gerekend. Overnachtings geld is er ook nog.

    Vriendelijke groet

    Marvin

  • Ronald

    Kan iemand mij vertellen of er wel vraag is naar directie chauffeurs, ook als je 57 jaar bent

  • Ronald

    Kan iemand mij vertellen of er vraag is naar directie chauffeurs, ook als je 57 jaar bent

  • Guido van den Berg

    Kan iemand mij vertellen wat de opleiding ccv-d1bij Bruseco kost? Want het moet de investering wel waard zijn natuurlijk.

    Bij voorbaat dank.