Timmerman inhuren

• anna

Een timmerman heeft mij een offerte gestuurd;

de kosten voor de afgesproken werkzaamheden (aanbrengen verlaagd plafond inclusief spots en ventilatie in de badkamer, afschaven van de deur en toepassen ventilatierooster, aanbrengen van een koof in de keuken en tussen de keuken en woonkamer en afwerken muuropening van woonkamer richting badkamer, pas maken van een deur, aanbrengen van een vensterbankje in de keuken en afwerken muur ter plaatse en het aanbrengen van een hardstenen dorpel in de badkamer) zullen 1200 euro inclusief btw bedragen.

Op mijn verzoek heeft hij het opgesplitst in 400 euro materiaalkosten en 800 euro arbeidsloon. Hij is er twee dagen mee bezig.

Is dit redelijk?

Anna

• arco

hoi,

als de timmerman met twee personen komt, dan is het verklaarbaar. anders zijn de kosten arbeidsloon wel erg fors.

waarom vraag je niet nog een tweede offerte aan (ter vergelijking?)

gr. arco

• Bert28

Mijn broer is Zzp-er als timerman en hij rekent 37 euro (ex Btw) per uur. Dit doet hij als in in urengeld werkt. Voor 16 uurtjes werk kom je dan op 704 euro (inclusief Btw). Als hij eigen klussies heeft dan rekent hij meer. Ik denk dat dit dus wel realistisch is.

Bert

• menno

Het gehanteerde uurtarief lijkt me aan de hoge kant. Maar in de bouw wordt erg veel verdiend, dus daar vind men het normaal. Denk niet dat je elders (veel) goedkoper uitbent.

• Rudi

Ik zou de periode na de bouwvak afwachten.

Het schijnt dat de bouw dan de grote klappen gaat voelen van de crisis.

Grote projecten lopen af en een heleboel zzp'ers komen zonder werk te zitten.

Volgens mij kun je dan veel voordeligere offerte's krijgen.

Wacht de marktwerking maar af!