ww premie helemaal afschaffen ?

• Rudi

Vraagje,

Wij hebben bij ons een discuusie hierover:

Hoe staan jullie tegenover het financieren van werkelozen door inhouding van premies op het salaris waar hard voor gewerkt is? (nu is de overheid al een beetje goed bezig door de premie begin dit jaar te verlagen, maar wat mij betreft mag die er helemaal af. Net als die verplichte pensioen en atv premie).

75% van de laatste salaris. Belachelijk ?

Gewoon een minimaal bedrag om in een spotgoedkope woning te kunnen zitten en een (aldi) brood met (aldi)kaas te kunnen eten. Een geen vakantie geld. (Want wie niet werkt weet ook niet wat vakantie is).

En wil je extra, ga maar werken! Werk zat. Alleen in een andere sector, dan men gewend (=verwend) is.

Hoe denken jullie hierover?

• Tineke

Heej Rudi..

tsja… totdat je zelf in het schuitje zit en jouw bedrijf waar je werkt failliet gaat..je ergens in noord groningen woont waar echt geen werk is, je 4 superdure kids hebt op de middelbare school…..dan mag jij ook van een aldi broodje eten (waar overigens niets mis mee is)

Ik snap je frustratie, maar is niet reëel vind ik

• ruppert

Deze opmerkingen zijn nagenoeg te dom om serieus op te reageren.!!!!!!!!!

• arco

ik houd mij dan ook stille (muv deze instemming met rupert)

arcp

• Wim

Haha, je hoort wel eens dat dit soort mensen bestaan.

Alleen je gelooft het pas als je ze zelf tegen komt.

• Han

Ik vind ook dat de verplichte pensioen afgeschaft moet worden, ik kan toch zeker zelf wel voor mijn geld zorgen.

de ww premie mag van mij wel blijven maar er moet dan wel aan een soort werkverschaffing worden gedaan

• Ronald

Heb je enig idee hoe duur een individuele pensieonverzekering is?

• menno

Werkverschaffing? Dat is iets uit lang vervlogen tijden. Niemand wil meer terug naar dat communistische gedoe.

• Rudi

Zoals verwacht zie ik hier verschillende reacties. En zoals verwacht ook van mensen die politiek links georienteerd zijn. Maar mijn mening is, en het verleden heeft het bewezen, linkse politiek kost nu eenmaal (belasting) geld!

Trouwens het gaat mij niet om de WAO'ers! Die kunnen (vaak) niets doen aan hun situatie.

Maar meer om mensen die werkeloos worden en geen baan vinden die gerelateerd is aan hun opleiding. (die zich zelf ergens te goed voor vinden)

Zoiets van: in ben prof. in de blablabla wetenschap, en dus wil ik alleen werk in de sector met die en die salaris. En als ik vakkenvuller ben ik te duur. Dus moet de staat (=de maatschappij) mijn (best wel hoge) WW premie maar ophoesten.

En mijn idee is: werk is werk. En als je gezond bent en werkeloos pak maar wat je aangeboden wordt. En om dit te stimuleren zou dus de WW lager moeten zijn als de minimum loon. (en de minimum loon zodanig dat je net rond kunt komen me de brood nodige.) Zodat degene die werkt ten alle tijden meer heeft dan een WW'er.

Als he bedrijf waar ik werk failliet gaat, dan zoek ik ander werk en pak ik wat ik pakken kan. Als mijn gezin maar te eten heeft.

Rudi

• maud

Rudi, helemaal mee eens!