proforma uitzendbureau

• Butteling

Hallo,

Vanmiddag kreeg ik het goede nieuws dat ik ben aangenomen bij een ander bedrijf. Eén en ander is afhankelijk van het salaris/arbeidsvoorwaarden. Helaas zit er nog een uitzendbureau tussen, al is de intentie dat ik daarna wel een contract via het bedrijf krijg bij goed functioneren. Heb nu overigens een vast contract.

Nu heb ik om een proforma berekening via het uitzendbureau gevraagd omdat voor mij het netto plaatje wel belangrijk is. Ze weten het brutomaandsalaris, ze weten hoe oud ik ben en hoeveel uur ik ga werken per week. Ik krijg echter te horen dat zij geen proforma kunnen aanleveren omdat dit afhankelijk is van diverse factoren. Maar zij weten alle factoren toch volgens mij. Is dit standaard als je gaat werken via het uitzendbureau?

(ik weet dat ik via bepaalde sites online bruto/netto berekeningen kan maken, maar dat komt nooit exact overeen aangezien ik niet alle percentages weet zoals pensioen etc.)

• Salaris

Wat een onzin. Zij moeten een proforma kunnen maken, zo niet, ga er dan niet werken, wat dit is alleen maar een teken dat ze niets snappen van salarisberekeningen.

Vraag er nogmaals om. Vraag eventueel welke factoren nog onbekend zijn…

• arco

beste betutteling (??),

idd moeten ze jou een pro-forma aan kunnen reiken. Zoals bekend staat hier namelijk in KOEIE-LETTERS boven: ‘aan dit voorbeeld kunnen geen rechten worden ontleend’ (oid).

maar ook via de, bij jou bekende, sites kun je e.e.a. opvragen. Als je rekening houdt met een deviatie van max. 35,- (netto) naar boven en beneden heb je toch een aardig beeld.

grt. arco