Mijn salaris is ineens 100 euro lager...

• Elin

Hallo,

Ik heb een vraagje:

Sinds september ben ik werkzaam bij mijn huidige werkgever.

We hebben een bruto salaris afgesproken.

Al vanaf de eerste loonbetaling heb ik 100 euro meer gekregen dan afgesproken.

Nu kreeg ik mijn salarisstrookje van januari en zag ik dat ik ineens wel het afgesproken bedrag, dat dus 100 euro lager is dan ik eerst kreeg, heb ontvangen. Mag een werkgever dit zomaar doen?

• arco

ja. sterker nog: de werkgever mag met terugwerkende kracht e.e.a. terugvorderen.

vraag is eerder of werknemer dit (te veel betaalde bedrag) niet heeft moeten melden. (als dit gebeurd is, dan heeft de werkgever geen rechten)

gr arco

• menno

Dus je baas betaalt per ongeluk jou teveel uit en je houdt lekker je mond. En nu ga je mekkeren dat hij/zij vanaf januari het correcte bedrag hanteert? Het is toch niet te geloven….'k wordt er bijna depressief van.

• Elin

Menno,

Ik lees geloof ik nergens dat ik ‘lekker mijn mond heb gehouden’. Volgens mij ben ik ook niet aan het mekkeren, ik stel alleen een vraag. Daar is dit hele prikbord volgens mij voor bedoeld…

Weet je waar ik depressief van wordt…? Van mensen die anderen woorden in de mond leggen, van mensen die denken te moeten reageren terwijl ze niets zinnigs te melden hebben…

Inmiddels is het verhaal opgelost en heb ik de 100 euro die (per ongeluk, i.v.m. nieuwe loonjaar) in mindering was gebracht ontvangen…

Nog een fijne dag gewenst en probeer niet té depressief te worden van andermans berichtjes, is echt zonde van je tijd!

Groeten Elin

• Sander

Ik vond het antwoord van Menno een normaal antwoord. Wat ik minder gepast vond was jouw reactie. Dit is een prikbord waar we normaal met elkaar omgaan.

• knorretje

Allen,

Afspraak is afspraak, zou het teveel betaalde bedrag in laten houden bij de volgende betaling.

Eerlijkheid wordt uiteindelijk beloond

• Elin

Sander,

Dan heb jij een heel ander beeld van een normaal antwoord dan ik.

Hij insinueert iets wat niet waar is en daar stoor ik me aan. Volgens mij is dat niet normaal met elkaar omgaan.

Zoals gezegd het probleem is netjes, eerlijk, goed opgelost, dus wat mij betreft is het klaar.

Het ga jullie goed!