account manager

• henk

Ik baal van forums op internet waar ineens met modder gegooid gaat worden, Martin. Daarom ben ik voor eerlijkheid en ‘stay to the subject’.

Ik verdien als accountmanager echt 4100 per maand, maar dat is zonder bonus enzo, want die heb ik gewoon niet. In Nederland wordt je gewoon gestraft voor de bonus, want de belasting haalt daar gewoon de helft vanaf. Nou, geef mij dan maar iets meer loon, als ik mijn werk niet goed doe, ontsla je me maar. Beetje de echte werk-mentaliteit en daar de bijbehorende beloning (gewoon je werk doen).

Dus ik heb 4100 met auto, telefoon en laptop en werk er net een maand. Kwestie van goed onderhandelen.

Tips nodig, hoe ik dat gedaan heb (puur omdat ik internet zie als dingen delen aan elkaar, moeten Nederlanders meer doen), laat het me dan even weten.

Groetjes!

Henk.

• jack

Gewoon goed gedaan.

Ik heb geen idee welke sector of welk bedrijf maar de onderhandeling en de visie is goed.

• Joris

Henk heeft idd goed onderhandeld.

Maar een salesfunctie zonder target lijkt mij persoonlijk niet echt motiverend.

De bonusuitkering is voor mij hetgene wat mij extra triggert, terwijl ik mijn dagelijkse activiteiten ook met plezier doet.

Wat ik al aangaf, ik verdien zelf rond de 3500 bruto maar heb een bonus van 3 maandsalarissen als ik mijn target haal ah einde vh jaar en 10% over target nog eens 1,5 maandsalaris.

Het werkt mijns inziens veel stimulerender als je een bonussysteem integreerd in de presstaties van je werknemers.

Gr.

Joris

• Peter

Inderdaad.

Dat is inderdaad een salaris waar ik naar op zoek ben.

Afspraken bij mijn werkgever werden absoluut niet nagekomen waarop ik direct gestopt ben.

Dus als er nog mensen gezocht worden hoor ik dat graag.

Een bonus of provisie motiveren mij eveneens.

• Raymond

Heren,

Spijtig om te lezen dat meerdere personen het verhaal van Henk in twijfel trekken. Normaal zou ik niet zo snel reageren maar hier mijn “status” dan maar:

Ik ben 31 jaar oud met een HBO achtergrond. Werkzaam bij DSM

en verdien 4151 euro brutto per maand. Volkswagen Passat station als leaseauto en de benodige tools als blackberry en labtop (al weet ik niet of je hier blij mee moet zijn). Ik krijg 25 vakantiedagen en 18.5 ADV dagen. Im mei 8.33% vakantiegeld en in dec een dertiende maand van 8%. Bonus kan oplopen tot 15% van je jaarsalaris.

Belangrijk is wel dat je appels nou eenmaal niet met peren kunt vergelijken. Een relatief klein bedrijf heeft nu eenmaal hogere kosten dan een multinational qua personeel/auto's/tools. Denk hierbij aan diverse inkoopkortingen. Tevens scheelt het in welke sector je werkzaam bent. Een kennis van mij verkoop ziekenhuis apparatuur. Neem bijna drie keer zoveel per maand mee naar huis. Een accountmanager voor Hallmark wenskaarten rijdt dan wel een mooie Golf maar verdient +/- 1750 euro brutto per maand. Resume: achtergrond bedrijf is beslissend met de hoogte van je beloning.

Ik ben van mening dat het aanbod dat Henk te horen kreeg onder de maat is.

Hier zou ik dan ook direct weglopen. Ze willen een goede salesman, dan ook markconform betalen. Belangrijk is om zo simpel mogelijke afspraken qua salaris te maken. Geen ingewikkelde staffels met omzet versus bonus versus ziektedagen enz.Vergeet niet dat een bonus systeem je prikkelt voor een korte duur. Tevens als je in de lappemand terrecht komt heb je alleen je kale salaris.

Een beetje bedrijf zal zich goed verdiepen in de markconform beloningen. En we zijn salesmensen, dus jezelf verkopen mag best!

Succes!

• Peter

Hmm klinkt ook goed raymond, alhowel ik het salarsi van Joris toch interessanter vind.

Bij het gehaalde target verdient hij nagenoeg hetzelfde echter valt hij wel in de 42% belastingschaal (max 52K PJ) en jij helaas er net boven, als ik t goed heb.

Dan zou uiteindelijk onder de streep je meer over met een lager salaris…..

groetjes,

Peter

• Luc

Hello salespeople,

leuke gespreksvorming. Voor de “jaloerse” onderbetaalden: die 4100,00 euro is

toch wel reëel. Zelf zit ik 25 jaar in het vak, een geverfde dus, zeggen we hier

in België.

Ik ben hier op het forum aangekomen met een ietwat volwassenere vraag:

“Wat moeten jullie omzetten om met de glimlach dat salaris uitgekeerd te krijgen ?” Immers jullie bedrijf verwacht een goede tegenprestatie.

Ik nuanceer de vraag nog een beetje: welke brutomarge per dag moet je halen ?"

Of per maand ? In de orde 30000 winstmarge per maand ? 50000 winstmarge ?

Uiteraard bepaalt de aard van je produkt heel veel. Ik heb nog advertenties verkocht in de jaren 94-97 en had toen ook al 5000,00 bruto per maand.Was wel bij de beste verkopers van de telefoongids. Vandaag blijkt 5000,00 bruto nog steeds veel te zijn, al zijn we 12 jaar verder.

Voor de minderbedeelden onder jullie, geen 2800 bruto per maand, zou ik zeggen: stap naar je baas en zeg dat je huidig loon vanaf nu je basis is en dat een commissie bespreekbaar moet zijn. Dan wordt verkopen pas echt verkopen.

• luc

Voor de non-believers. Wat Joris hier schrijft is de realiteit. Dit is een frequent voorkomend verloningssysteem. Alleen heb ik als oude rat in het vak één bedenking bij het jaarlijks bonussysteem. Steeds weer gebaseerd op verhoging van objectieven versus voorgaand jaar, te onderhevig aan invloeden van andere (binnendienst) medewerkers. Aldus voor mij geen jaarlijkse bonus , maar vaste basisverloning en commissie op “elke verkoop”, betaalbaar de maand volgend op de prestatiemaand. Dat motiveert . Daarom trotseer ik nog steeds de files.

Luc

• Thugturko

Beste Henk,

Ik ben Cano en ik ben 14 jaar oud en wil graag een account manager worden. Jij bent pas een account manager geworden. Kun jij mij wat informatie geven over jouw baan en jouw werkervaring, wat je allemaal moet doen en wat je allemaal verdient etc. Als jij graag mijn vragen wilt beantwoorden stuur dan een mail naar: cano_andic@hotmail.com

Hartelijke groeten,

C.Andiç

• Thugturko

Owja ik zit op het havo derde jaar