belastingadviseur

• Esmee

Hallo allemaal,

Ik wil even mijn salaris met jullie afstemmen:

Werkervaring:

- 3 jaar aangiftemedewerker bij middelgroot kantoor (net onder big 5)

- sinds 2 jaar belastingadviseur bij klein kantoor (25 werknemers)

Opleidingsniveau:

- HBO Fiscale economie

- Federatie Belastingadviseur MB opleiding

Leeftijd 30 jaar, vrouw.

Salaris 2009:

- 3.350 per maand

- 8% vakantiegeld en 13e maand

- Totaal bruto op jaarbasis dus € 46.766

- geen auto van de zaak

- standaard reiskostenvergoeding

- € 50 onbelaste kostenvergoeding.

Is dit een reeel salaris. Lees op dit forum dat de startsalarissen bij de grote kantoren rond de 2.700 liggen. In verhouding tot dit bedrag vind ik mijn salaris niet erg hoog.

• Peter

Esmee,

Startsalaris van 2700 is gebaseerd op een WO niveau. Verschil met HBO is aanzienlijk in salaris, zowel in het begin als in de groei. Hierbij wil ik niet zeggen dat het terecht is.

Ik denk dat je met je huidige salaris niet slecht zit. Toch zou je ik je adviseren om in deeltijd WO Fiscaal Recht te gaan studeren. Dit kun je verkort doen gezien je vooropleiding en zal je carriere een flinke boost geven. Kost wat tijd en moeite maar het is het zeker waard. Je bent nog jong genoeg!

Succes

Peter

• Joost

Een auto zou wel mogen in deze functie, ook al is het maar een kleine 206 ofzo…

I agree met Peter: ga kijken of een master recht haalbaar is, dat geeft je kansen echt een boost!

• Snoerke

Ik vind je salaris fantastisch! In mijn (WO) omgeving verdienen (top) wetenschappers die bijvoorbeeld zeer relevant kankeronderzoek doen €2800 - €3250 bruto per maand. Leeftijd tussen 28 en 35 jaar. Zou dus zeker niet klagen!