vertegenwoordiger

• Anoniem

Allen,

Graag zou ik eens weten wat mijn marktwaarde is.

Ik ben 35

ik werk al 7 jaar als vertegenwoordiger bij een bedrijf waar ik mijn klanten (B2B) adviseer.

Ook beheer ik de Key-acounts in 2 regio's.

Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen verkoop gebied, en heb een vertegenwoordiger onder mij, waarbij de eind verantwoording over zijn gebied bij mij ligt.

Binnen ons bedrijf ben ik een van de 3 top vertegenwoordigers, welke alle 3 internationaal het hoogst scoren! (moederbedrijf in DL, met dochter vestigingen in meerdere landen in europa, waaronder Nederland)

graag zou ik van jullie eens horen wat een passend salaris zou zijn…..

ik ben benieuwd :)

• Henk

Als ik naar mijn eigen situatie kijk:

Ik ben Key Accountmanager, leeftijd 32 jaar, in het B2B segment met ongeveer dezelfde werkzaamheden als je zelf noemt.

Ik verdien 4100 Euro bruto per maand en rij in een Toyota Prius als lease-auto (inderdaad, zo hou ik meer over door de lage bijtelling). Bovenop het salaris komt nog een bonus-toeslag en uiteraard 8% vakantietoeslag.

Een paar vragen voor je…

- Welk product/dienst verkoop je, dit maakt nog weleens verschil uit?

- Welk vast maand-salaris heb je nu om het dus te kunnen vergelijken?

- Hoe is je salaris opgebouwd: Heb je nog bonus bovenop je vast gedeelte? Welke lease-auto heb je? Heb je nog andere toeslagen?

Henk.

• henk

HELLUP,

Gisteren een baan aangeboden gekregen als account manager.

Ik wordt de eerste officiele buitendienst medewerker van dit kleine bedrijf.

Ik heb een beetje ervaring in de buitendienst.

Ben 36, MBO achtergrond.

aanbod is een baan waar ze een minimaal salaris van 1600 bruto toezeggen.Die 1600 is 30%, de overige te halen 70% is aan de hand van hoeveel omzet ik haal.

Heb geen idee wat haalbaar is daarin?

Qua auto bieden ze ook de bodem, ze willen voor het eertse jaar een auto kopen van ca 9000-12000.

verder oa slecht 20 vakantiedagen, en wat vreemde haken en ogen zoals rma's worden in mindering gebracht op mijn omzet. Wanneer een klant niet betaald wordt dit maal 2 van mijn omzet afgehaald end.

Ik heb geen idee wat gewoon is in dit wereldje, maar komt mij toch niet al te best over.

iemand raad???

alvast mijn enorme dank

• jeroen

Beste Henk,

Ik hoop niet dat je dit aanbod serieus neemt.

1600 bruto is erg weinig voor iemand die 36 is, ongeacht ervaring. dat het salaris component dan slechts 30% zou zijn? hoe en wanneer krijg je dan die andere 70% minimaal dus 5300,- p/md is als bonus erg overdreven namelijk.

volgens mij zijn bonussen tussen de 5 en 15 duizend redelijk gebruikelijk, afhankelijk van de makt, maar dat is per jaar !!

Bonussen zijn ook altijd bruto, ex vakantie geld, pensioen opbouw etc. en dat de werkgever jou salaris afroomt als iemand niet betaald ?! belachelijk!!

hypothese: hij verkoopt aan een vriendje via jou, vriendje betaald niet maar heeft de spullen, en de baas 2x de waarde ? ik zou er goed over nadenken als ik jou was…

suc6

jeroen

• henk

bedankt voor jou reactie, begint me meer en meer tegen te staan mijn wurgcontract..

• Joke

Wat een lamlul zeg! Dit is allemaal gezwam! 1600 euro bruto, dat is net iets meer dan het minimum loon. Wat een loser!