loon

• Marjan

Hoi,

Even een vraag…ik ben sinds kort postbode en ik heb al gehoord dat je ongeveer 8 euro krijgt per uur. Maar ik doe er langer over (moet de snelheid en routine nog krijgen) en loop 1 wijk. Krijg je die uren dat je langer bezig bent ook betaalt ??

Marjan

• Ronald

Daar zal je werkgever het antwoord op weten.

• Michel

Hoi Marjan,

Normaal gesproken staat er voor een bepaalde wijken een aantal uur wat uitbetaald wordt. Doe je er langer over, dan lever je wat in.

Later wanneer je meer ervaring hebt dan doe je je wijk sneller en zul je er extra op gaan verdienen.

• truus

@marjan,werk je volgens een cao?Zo ja,dan kan dat een optie zijn je te informeren hoe het in elkaar zit.Maar 8 euro?Is dat niet te weinig?

• siemen de haan

Vergeet het maar, de tijd van de werkzaamheden beginnen te lopen wanneer je bij huis a begint en eindigt bij huis z . de fietstijd is eigen tijd. Dus wanneer je er langer over doet is dat pech, Wij als fulltime postbode redden het ook niet eens meer binnen de gestelde kaders onze werkzaamheden te kunnen verrichten. Ze willen ons wel kwijt ook ivm de toekomst vbg gaat er bij ons nog meer tijd van de bestelling af, dus wij lopen straks ook in eigen tijd. Wij zijn gewoon te duur.

suc6 met je baan. Tip wordt lid van de bond , dan sta je veel sterker in de toekomst. Ze “kleden” ons uit. Er staat veel druk op de leidinggevende binnen de organisatie.