salaris leerling timmerman

• robin

goeiemiddag iedereen,

ik ben robin 19 jaar werk sinds kort in de bouw als leerling timmerman ben onder die functie ook aangenomen nu wordt ik betaald volgens de klein metaal sector klopt dit???? en ook vind ik persoonlijk mijn salaris zeer minimaal als ik hier een btje rondkijk op de site denk ik dat ik wel meer zou kunnen verdienen heb namelijk VMBO afgerond met exacte vakken erin ook heb ik een mbo opleiding ( welliswaar niet in de bouw maar tog) ik draai 40 urige werkweken en krijg per maand betaald??? ook weer zo iets raars dacht dat in de bouw altijd 4 weken werd aangehouden.

Ook staat er het volgende in mijn salaris: Het bruto maandloon is inclusief een vaste slooptoeslag wat houdt in godsnaam een slooptoeslag in en hoe wordt die normaal gesproken uitgekeerd??? hoort mijn werkgever mijn bedrijfskleding de eerste keer volledig te vergoeden te ja of te nee. nu zou je wel benieuwd zijn wat ik verdien nou dat is het immense bedrag van wel 712 euro bruto per maand dat houdt in 655 netto en 4,55 per uur ( werkte toen ik 16 was bij een carwash moest 1 jah wel 1 knop indrukken en verdiende 5,50 per uur wit)

Kortom mijn vraag is wordt ik hier KEIHARD GENAAID of NIET

wanneer dit wel zo is zou iemand mij dan ongeveer een indicatie kunnen geven wat ik zou moeten horen te verdienen!!!!

Bijvoorbaat Bedankt Robin

• thera

Zou het niet weten maar wellicht dat je hier je antwoord kunt vinden:

http://www.salaris-informatie.nl/Sectoren/Bouwbedrijf/bouwbedrijf.htm

• Diepe Zucht

Als je als leerling ergens begint, betekent dit dat je idd onderaan de financiele ladder start. Jouw baas geeft jou een kans om uit te groeien tot een vakman.

Als jij eenmaal geld gaat verdienen voor jouw baas dan gaat hij jou echt wel meer betalen, tot nu toe kost je hem alleen maar geld.

Je bent pas 19, wat had je verwacht?

Als jij bij de Carwash 14 jaar lang op het knopje was blijven duwen voor 5,55/u, dan was je op je 30e echt geen 2000 euro per maand gaan verdienen hoor, dan was jij op je 20e vervangen voor iemand anders van 16 jaar.

De kans dat je nu op je 30e boven de 2000 euro per maand uitkomt is aanzienlijk groter en als vakman vergroot je jouw marktwaarde.

Kortom kijk niet alleen naar nu, maar iets verder in de toekomst, dan komt het echt wel goed.

Succes,

• john

hallo robin,

Je zit nog in het jeugd tarief, daarom is het zo weinig.

Als iets meer wil verdienen moet je geduld hebben over 10 jaar zou je wel eens het 3 dubbele kunne krijgen.

Maar als je dat te lang vind duren zou je een praatje met je baas kunnen maken

Maar dan moet je zelf wel goed verkopen, zoals niet te laat komen , beetje

doorwerken (lees wat harder), geen handen in je zak en altijd bezig zijn als je chef effe komt kijken bij je.Als je perfect werkt en leergierig ben dan zal je baas echt niet moeilijk doen om er 25 euro netto bij te doen.

• Ewout

Wij zoeken nog leerling timmermannen, als je inzet toont kan je bij ons aanzienlijk beter verdienen. Je kan altijd een keer op gesprek komen.

Mvg,

Ewout

Dakkapellen Discounter

www.dakkapellendiscounter.nl

0642209240

• golden

ze betalen inderdaad per 4 weken in de bouw en je baas moet jou kleding betalen en ook gereegdschap geld.

Volgens mij moet je ook meer verdienen.(dat weet ik niet zeker)

Die baas naait jou.

Ik heb het ook gehad in de bouw bij mijn eerste werkgever.

Toen liet ik het de bond nacontroleren en inderdaad te weinig.

Mij tip? word lid van een bond ,kost maar 14 euro per maand maar je ben gelijk verzekerd van een goede advocaat als de baas je wilt naaien of eruit schoppen.

Hoe meer mensen lid zijn van een bond hoe meer rechten je als werknemer overhoud.

Ik werk gelukkig niet meer in de bouw :)

Let je er wel op dat je nog 13 adv dagen heb als je 40 uur per week heb?

• marisha klauwers

Hai,

Jij verdient gewoon een normaal bedrag hoor.

Het wettelijke minimum loon van een 19 jarige ligt namelijk op 4,41 per uur.

Dus het bedrag wat jij krijgt is redelijk.

Een 16 jarige die 5,50 per uur verdient is erg veel!!

robin schreef:

>

> goeiemiddag iedereen,

>

> ik ben robin 19 jaar werk sinds kort in de bouw als leerling

> timmerman ben onder die functie ook aangenomen nu wordt ik

> betaald volgens de klein metaal sector klopt dit???? en ook

> vind ik persoonlijk mijn salaris zeer minimaal als ik hier

> een btje rondkijk op de site denk ik dat ik wel meer zou

> kunnen verdienen heb namelijk VMBO afgerond met exacte vakken

> erin ook heb ik een mbo opleiding (

> welliswaar niet in de bouw maar tog) ik draai 40 urige

> werkweken en krijg per maand betaald??? ook weer zo iets

> raars dacht dat in de bouw altijd 4 weken werd aangehouden.

> Ook staat er het volgende in mijn salaris: Het bruto

> maandloon is inclusief een vaste slooptoeslag wat houdt in

> godsnaam een slooptoeslag in en hoe wordt die normaal

> gesproken uitgekeerd??? hoort mijn werkgever mijn

> bedrijfskleding de eerste keer volledig te vergoeden te ja of

> te nee. nu zou je wel benieuwd zijn wat ik verdien nou dat is

> het immense bedrag van wel 712 euro bruto per maand dat houdt

> in 655 netto en 4,55 per uur ( werkte toen ik 16 was bij een

> carwash moest 1 jah wel 1 knop indrukken en verdiende 5,50

> per uur wit)

>

> Kortom mijn vraag is wordt ik hier KEIHARD GENAAID of NIET

> wanneer dit wel zo is zou iemand mij dan ongeveer een

> indicatie kunnen geven wat ik zou moeten horen te verdienen!!!!

>

> Bijvoorbaat Bedankt Robin

• Sjef

Ewout Schreef:

——————————————————-

> Wij zoeken nog leerling timmermannen, als je inzet

> toont kan je bij ons aanzienlijk beter verdienen.

> Je kan altijd een keer op gesprek komen.

> Mvg,

>

> Ewout

> Dakkapellen Discounter

> www.dakkapellendiscounter.nl

> 0642209240

Sjef zegt:

Deze Ewout moet je helemaal niet geloven. Onvakkundig dakkapellen plaatsen bij particulieren, Schande !!

De toko in Deventer is inmiddels ook al failliet, alsof hij jou wel beter kon betalen.. Ja met spijkers en schroefjes misschien. Ik hoop dat je inmiddels nog werkt in de houtbranche en al iets meer verdient

• Jan

Marisha Klauwers heefd het helemaal bij het rechte end.Want je bent nog in een leerproces toch.kijken in de toekomst dat,

is veel belangrijker al nu op jou leeftijd.n ik ga nu nu iets mededelen,en ik hoop jou op andere gedachten te brengen.

kozijnen en deuren worden in een fabriek op maat gemaakt,maar het plaatsen daar is nu een vakman cq timmerman voor,

nodig,niet zomaar eentje,neeeeeee een vakbekwaam iemand die zal dit werk moeten afmaken en het hang en sluitwerk,en met een politie keurmerk af te leveren. vanaf de dag van vandaag.en je moet er niet zoveel denken over wat je nu verdiend,nee,

jongen het gaat om later.stel geen eisen aan iemand waar jij voor werkt,dat is niet zo belangrijk,zorg voor goed gereedschap,

want net als een kok,heb jij ook je eigen gereedschap en kleding……visite kaartjes afgeven is weggegooid geld,vakwerk afleveren dat is verdienen veel geld verdienen geloof me jongen,want ik spreek uit ervaring.want als jij vakwerk zal leveren ga een goede toekomt tegemoet ja ik spreek uit ervaring…..gr jan