Salaris-indicatie Accountmanager

• Henk

Voor een groothandel in industriele producten voor bouwmarkten krijg ik een baan aangeboden als Key Accountmanager.

- Ben zelf 33 jaar

- Nog geen ervaring met deze branche, maar wel jarenlang (ca 7 jaar) als accountmanager binnendienst / buitendienst

- Betreft alleen nationaal werkgebied

- Ook intern discussieren en overleg voeren: plannen opstellen en uitvoeren e.d.

- Betreft een full-time job

- Ca. 2 dagen op de baan, 3 dagen op kantoor.

Alvast bedankt voor het geven van een salaris-indicatie hiervoor!

Henk.

• Mark

Hallo Henk,

Ik denk dat je moet denken aan een basis salaris tussen € 3.000 en € 3.150. Daarnaast een auto + tel. + 8% vakantie toeslag.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Gr. Mark

• Henk

Hoe ligt deze sector (groothandel industriele producten) qua salaris? Ligt het lager, want ca. 3.100 is niet echt bepaald hoog voor een Account Manager functie, of zie ik dat verkeerd

Tevens hoe is het in 't algemeent om in deze sector te werken? Zijn er echt grote plus- of minpunten?

Henk.

• Tjerk

Beste Henk,

Een accountmanager is niets anders als een mooie engelse term voor het aloude “beroep” verkoper. Dus ik denk dat die 3150 br/mnd wel een mooi salaris is, wat Mark al aangaf!

Succes ermee

• henk

Beste Tjerk,

Met enige jaren ervaring als internationaal Account Manager kan ik uiteraard voorstellen dat dit de ouderwetse “verkoper” is, echter gaat het mij om het feit dat ik dit een erg laag salaris vind in verhouding met dezelfde functie in andere beroepsgroepen (zoals media en ICT).

Henk.

• Will

Hi Henk,

Ik zie dat je zelf helaas geen cijfers hebt neergezet. Wat zou een beginnend internationaal accountmanager volgens jou moeten gaan verdienen?.., om maar even met de deur binnen te vallen.., alvast bedankt!

• Jenny van Gils

Goedemiddag,

Graag zou ik een salaris indicatie gehad hebben voor de functie accountmanager. Ik werk nu 3 dagen in de week en doe

deze functie ruim 2 jaar. Ik ben 21 jaar werkzaam bij het bedrijf en heb voorheen altijd verkoop binnendienst gedaan.

Ik wil graag weten wat ik bruto per maand zou moeten verdienen op basis van 24 uur.

Groetjes Jenny van Gils