Hallo,
Ik zou graag willen weten wat ik ongeveer moet verdienen als gediplomeerd
tandartsassistente. Ik werk 16 uur en heb 14 jaar ervaring.
Groeten
Hieronder heb je de NMT-adviestabel 2007:
(brutoloon, 36 uur/wk)
Tandartsassistente
0 1463,60
…
2 1615,03
3 1697,73
…
8 1981,68
Tandartsassistente-plus
0 1615,03
…
8 2101,24
Gezien je ervaring ben je Tandartsassistente-plus, dus met een beetje indexatie zou je voor 2008 rond de bruto € 2175,- /mnd moeten zitten voor 36 uur.
Ik ken overigens ook tandartsassistentes die wel 2000 netto verdienen, maar dat zijn assistentes die meer dan 8 jr werkervaring hebben en waarbij de tandarts zo tevreden was dat hij jaarlijks door bleef gaan met het verhogen van salaris, ook na periodiek 8
Theoretisch zit er toch echt maar ca. € 125,- buto per maand verschil tussen een ‘normale’ en een preventieassistente volgens het NMT (zie periodiek 8 adviestabel 2007).
In solopraktijken wil men nogal eens afstappen van deze adviestabel, omdat er daar vaak een ander soort ‘band’ met de assitente is, dan in een groepspraktijk met bijvoorbeeld 6 assistentes, waar je sneller scheve blikken krijgt als de een wat meer verdiend dan de ander.
Ik denk overigens dat er in de toekomst (en op redelijk korte termijn al) veel zal gaan veranderen in de Tandheelkundige wereld. Tandartsassistentes-plus/mondhygienisten zullen veel meer simpele taken toebedeeld krijgen. Ik heb toevallig een tijdje een relatie gehad met een pasafgestudeerde tandarts die € 8.000,- bruto per maand verdiende, met de hele dag bijna alleen maar foto's maken en controles uitvoeren. De lastige gevallen werden gedaan door een meer ervaren tandarts binnen die groepspraktijk. Door meer simpele taken bij de assistentes/mondhygienisten neer te leggen kunnen de standaard tarieven een stuk omlaag en dus de hele kosten voor tandheelkundige zorg (want die zijn momenteel exorbitant hoog!).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?