Salaris genoeg?

• Rens

Paulien en Piet,

Wat een slap geouwehoer. Ik ben zeker niet jaloers op het vak want ben zelf ook accountant geweest en sinds 3 jaar overgestapt naar het bedrijfsleven waar meer geld valt te verdienen en je tenminste je eigen planning kan indelen!

Maar doe nou ff niet zo dom: als je nu 1800 verdient en pas over 5 jaar AA bent dan verdien je over 5 jaar geen 5000pm. Vreselijk naief als je dat denkt.

Maar Piet: blijf maar in sprookjes geloven hoor……je komt alleen van een koude kermis thuis.Piet schreef:

>

>

• Kees

Wat een groot spraak. Deze mensen zie ik later nog wel de zorg in gaan. Daar werken echte mensen met een bagger salaris. Hou vooral een masker op, veel plezier met je 5000 in de maand, meneer de stropdas.

• Piet

Rens,

Ik heb het even met mijn baas doorgesproken over de mogelijkheden. Hij gaf aan dat als ik zo doorgroei ik over 5 jaar tussen de 3000-3300 kan zitten (ervan uitgaande dat ik mijn opleiding afmaak). Dit is ook bevestigd door andere collega's.

Ik doe het niet graag maar ik moet je toch gelijk geven…

En Kees ik vind ook dat in de zorg veel te weinig betaalt wordt voor hetgeen er gedaan wordt! Daar mag de politiek van mij wel wat aan gaan doen en daar betaal ik graag extra voor.

Groet

'de stropdas'

• Peter

Piet,

Je hebt met je huidige baas gepraat.

Een keer van werkgever wisselen kan ook wonderen doen voor de hoogte

van je salaris. Op zich jammer dat het zo werkt, maar heb het zelf twee maal ondervonden.

Peter