Salaris genoeg?

• Piet

Hallo,

Ik ben Piet en werk voor een klein accountantskantoor in gelderland.

Ik ben 27 en heb een vwo diploma, momenteel volg ik in deeltijd (1 dag per week) een HBO accountancy opleiding en wil hierna de AA opleiding doen. Heb nu een half jaar relevante werkervaring. Daarvoor gestudeerd maar helaas niks afgemaakt

Ik verdien momenteel bruto 1800 euro en mijn baas betaalt mijn opleiding. Dit vind ik erg weinig, hoeveel verhoging kan ik vragen of is het genoeg gezien mijn omstandigheden?

Alvast bedankt

Piet

• arco

hoi Piet,

je verdient 1800 bruto voor 32 uur? (1 dag per week naar school?)

lijkt me ruim, ruim voldoende, zeker als je baas ook nog je opleiding betaald.

als het 1800 voor 40 uur is, zit je m.i. redelijk. (en zou er iets bij kunnen)

ach.. en laten we eerlijk zijn. over ca. 10 jaar, als je je AA opleiding heb afgerond verdien je genoeg om alles goed te maken ;-)

gr. arco

• Piet

maar ik had altijd begrepen dat als accountant je goed verdient (1 van de redenen dat ik het ben gaan doen… :-) )

1800 bruto voor 32 uur vind ik niet echt veel.

• arco

idd. als accountant verdien je erg veel…

(let wel: nadruk op ACCOUNTANT)

• Piet

Arco ik ga er nog een paar jaar tegenaan voordat het harken begint!

• Rens

Hoezo harken!?

Als AA accountant is het niet zo harken hoor. Kan je beter in het bedrijfsleven werken. Werkdruk veel stabieler en vaak betere arbeidsvoorwaarden

• Piet

Rens,

Ik heb begrepen dat als ik deze opleiding (nog 3 jaar) en vervolgens AA (2 jaar volgens mij) heb afgerond ik ongeveer 5000 euro ga verdienen. Dat vind ik behoorlijk veel, kan ik in het bedrijfsleven dan nog meer verdienen?

groet,

Piet

• Rens

Piet,

Geloof je nog in sprookjes ofzo?

Je kan toch zelf ook op bijv een vacaturesite zien dat 5000 euro met 5 jaar werkervaring en AA onmogelijk is. Met HBO AA en 5 jaar werkervaring waarvan studie gevolgt onder werktijd zal je uikomen tussen de 2700 en 3000 per maand als je goed werk afleverd.

Je denkt toch niet dat je in 5 jaar tijd van 1800 euro bruto naar 5000 gaat. Kom op Piet wordt eens wakker!

• Paulien

Rens,

Met 5 jaar werkervaring en maar 2700-3000?? Dan pak je het niet goed aan.

Ikzelf heb nu 6 jaar werkervaring en ben ook AA, ik zit nu op 4600 bruto plus een auto. Ik kan die auto laten schieten en dan krijg ik 500 extra salaris. Zit ik dus toch op die 5000 waar Piet het over heeft!

Piet laat je dromen niet verstoren door mensen die jaloers zijn op ons vak!!

Ga ervoor! Het zal pittig zijn studeren en werken maar waar een wil is een weg!

liefs

Paulien

• Piet

Paulien,

Bedankt voor je reactie! Ik vond de reactie van Rens ook al zo ongeloofwaardig! Ik zie namelijk ook wat mensen om me heen verdienen.

Ik denk zelfs dat je in het bedrijfsleven nog meer kunt gaan verdienen dus misschien dat ik tzt nog wel de overstap maak.

Het is een pittig maar mooi vak! Denk ook niet dat het voor iedereen is weggelegd dus ik snap Rens zijn frustratie ook wel. Ik neem het hem dan ook niet kwalijk.

gr.

Piet