salaris

• L

Hallo,

Ik ben bezig met secretaresse BBLopleiding. Ben in april klaar. Heb 2.5 jaar werkervaring. Ik werk 32 uur per week. Ik verdien nu ongeveer 800 euro netto per maand. In tegenstelling tot sommige collega's werk ik erg veel weg per dag (dat zegt ook mijn leidinggevende.) Ook doe ik net zo veel of zelf meer dan andere secretaresses. Ze zijn erg tevreden met mij, omdat ik erg flexibel ben en hard werk. Deze waardering blijkt alleen niet uit mijn salaris. Ik ga binnenkort opslag vragen, maar mijn vraag is wat is reeel? Ik zit zelf te denken aan ongeveer 1000 euro netto.

Kan iemand mij hierin adviseren.

Alvast bedankt!

Gr. L

• arco

even hardop rekenend..

800 uur netto (huidig) tegen 32 uur… dat betekend ca. 1000 netto voor 40 uur.

omgerekend dus ca. €1500 bruto per maand.

Je wilt naar 1000 euro netto voor 32 uur, dat bekekend ca. 1250 netto voor 40 uur, omgerekend dus ca. € 1900,-

Concreet wil je om een salarisverhoging vragen van 400,- (bruto), zodat je op ca. 1900 euro bruto uitkomt voor een 40-urige werkweek?

Mijn reactie:

1. 1900 bruto is veel te veel voor iemand van 22 jaar die nog geen opleiding heeft afgerond

2. 400 euro bruto loonsverhoging enorm fors (Betekend meestal minimaal een functiewijziging, en niet ‘omdat ik beter ben dan een ander’

Lijkt me dus niet reeël.

als je sneller werkt als de rest lijkt het mij dat jouw baas daarin actie (naar jouw collega's) moet ondernemen. maar om jou daarin ‘voor’ te trekken lijkt me zeer kwalijk… (zeker gezien je enorm hoge voorstel).

succes.

arco

• Henk

Van € 800,- naar € 1000,- is + 25% en dat is inderdaad een wel erg forse verhoging.

Dat soort salarissprongen kan je over het algemeen alleen bij een ‘jobswitch’ realiseren.

• Jos

Ik denk dat je realistisch moet zijn.

Je kunt misschien vragen om een verhoging van 3-5%. Ik denk als je om 25% vraagt ze je hard uitlachen (zou ik wel doen als een secretaresse dat vraagt hahaha).

gr.

Jos

• arco

waar ik misschien nog het meeste mee zit (behalve de absurde verhoging, zie mijn ‘berekening’) is de vraag: op welk recht baseer je jouw verhoging? alleen maar door jouw werkzaamheden af te zetten tegenover anderen?

Anders gezegd: het salaris van de ander kan naar beneden en dan ben je ook gelukkig?

of ben je meer dingen gaan doen als in het verleden (andere functie). Welk verleden trouwens?

arco

• L

Ik verdien nu 1100 bruto (netto denk ik ongeveer 1000) op basis van 40 uur. Ik krijg netto 906 op basis van 32 uur. Ik wil vragen of ik rondom 1000.00 netto kan gaan verdienen. Dit is maar 94 euro meer dan nu. Ik basseer mijn verhoging op mijn werkervaring en uitvoering van werk. Daarnaast ben ik inderdaad van functie veranderd en heb meerdere verantwoordelijkheden gekregen. Ook ben ik meer werk gaan verrichten. Ik ben begonnen als receptioniste en ben doorgegroeid tot secretaresse met de verantwoording voor de werkzaamheden van 3 advocaten.

Toch alvast bedankt voor jullie reacties.