cursus in opdracht baas.

• Caatje

Hallo Lezers,

Ik heb een dringende vraag.

Ik moet voor mijn werk 5 x 1 dag op cursus.

Mijn woon/werk ligt 25 km van elkaar rond Leeuwarden. Ik moet voor deze cursus echter naar Maarn Utrecht.

Dit betekent dat ik vanaf Leeuwarden naar Maarn moet reizen. Dit kost ongeveer 5 uur reistijd totaal per dag.

Mijn reiskosten worden vergoed op basis van openbaar vervoer, echter de reistijd zou voor mijn rekening komen. cursus duurt van 9 tot 16.30 uur en dan komt er dus nog totaal 5 uur reizen overheen als ik een redelijke aansluiting tref.

Klopt dat? Dat de reistijd voor mijn rekening komen? Ik ben ruim 13 uur totaal onderweg ………

• Jos

Caatje,

Dat noemen we in jezelf investeren… Ben blij dat je op cursus mag en je baas dit betaalt.

gr.

Jos

• menno

Mee eens, je krijgt én de cursus betaalt én je werkuren van die dag omdat de cursus plaatsvindt tijdens je normale werkuren (althans ik ga er vanuit dat je gewoon overdag werkt).

Als je met de trein reist kun je nog lekker een tukkie doen / een boek lezen, muziek luisteren, een gedicht schrijven / een vakantie uitzoeken / een gesprek aangaan…..en het kost je helemaal niets want je baas betaalt de trein!

Groeten Menno

• arco

toch voel ik wel iets voor caatje….

ik mag (lees: moet) van mijn baas op een interne curus die van 16.00 tot ca. 20.00 uur duurt. Concreet: 1 uur voor de baas, rest voor arcootje… (en dit vier avonden)

terwijl ik er helemaal niet op zit te wachten…

caatje, ik leef met je mee. (auw)

gr. arco

• Caatje

Dank je Arcootje we moeten dan maar denken gedeelde smart is halve smart!

maar ik blijf het krom vinden.

• arco

arco voelt weinig verlichting door de halve smart… :-)

caatje sterkte… !

• Caatje

:( ik bedoelde het goed hoor!

maar het komt wel goed jij in ieder geval ook sterkte!

• Jos

Ik kan hier met mijn verstand echt niet bij. Mensen die klagen omdat ze op cursus ‘moeten’. Het zijn vaak dezelfde mensen die klagen dat alles zo duur is en ze te weinig loonsverhoging krijgen.

Loonsverhoging krijg je alleen als je in jezelf wil investeren. Ik ben ook bezig met een studie en dat kost me iedere zaterdag 4 tot 6 uur eigen tijd. Ik ben heel blij dat mijn baas de studie betaalt!