Leeftijd, opleiding en salaris

  • DJ

    LBO + veel werkervaring in ambacht ,34jaar 2900 bruto,binnenkort meer

  • popeye

    Inderdaad goed gedaan Anton!!

    Daar schrikken veel HBO'ers en WO'ers van! Die vragen zich af waarom ze zolang gestudeerd hebben.

    Ik ben er ook zo eentje, maar dan met mavo en een mbo spoedcursus van 4 maanden, per maand 6000 euro en dan nog een mooie bonus van 2 salarissen in Januari. Ik lach me ziek! ( o ja, ook 5 weken werken en dan 5 weken vrij, half jaar vakantie per jaar dus! vakantie is duur dus het geld heb ik hard nodig!)

  • arco

    beste poppenoog,

    ook ik lach me ziek… ;-)

    je snapt wel waarom neem ik aan…

    gr. arco

  • Rens

    HBO, 32 jaar, 4500pm

  • Tineke

    maf zeg, dat al deze salarissen zo goed zijn en dat daarnaast de helft van de Nederlanders moeite heeft met rondkomen van een maandsalaris.. deze helft komt hier blijkbaar niet…..

  • popeye

    Leuk he Arco,

    Vooral poppenoog! Maar zet je e-mail adres effe op de site dan stuur ik je een kopietje van mijn loonstrook.

    Als hier zo'n topic wordt gestart krijg je natuurlijk uitzonderlijke gevallen die zich melden.

    Deze maand was het 50.718 Noorse kronen. Reken zelf maar uit, en dan betaal ik daar maar liefst 27% belasting over en mijn zorgverzekering wordt ook door de baas betaalt.

    We zoeken nog personeel!

    Gegroet

  • jallajalla

    popeye zit je in de offshore/olieindustrie. met dat salaris is het overwegen waard. welk bedrijf werk je.

  • popeye

    @ jallajalla

    inderdaad de olieindustrie, seismic survey om precies te zijn.

    Ik werk voor wavefield-inseis.

    Heb je specialiteiten? Wat is je werkervaring?

  • jallajala

    nee ik heb geen van deze Requirements: hoe ben jij aan die ervaring gekomen. opgeklommen van verstekeling, scheepjongen, naar engineer? in nederland.. ik vind ht knap en interessant,

    * Higher Education/Industry experience in engineering, hydraulics, or similar practical discipline preferred, practical experience will be given due consideration

    * Experience in the configuration, operation, and maintenance of industry standard source equipment and high pressure air systems. Candidates experienced in the operation and maintenance of Bolt airgun arrays are encouraged to apply

    * Rigging and lifting, welding, experience in the operation and maintenance of towed equipment

    * Candidates with a proven track record of multi-streamer rigging and operation preferred

    * Work boat and in-water maintenance experience and qualifications an advantage

    http://www.wavefield-inseis.com/employment/vacancies.htm#sourcemechanics

  • popeye

    Je moet wel goed lezen!

    Higher Education/Industry experience in engineering, hydraulics, or similar practical discipline preferred, practical experience will be given due consideration.

    Vooral dat stukje na de komma! Ik ben machinist geweest bij de marine. Daarna een verkorte mbo engineers opleiding gedaan van 4 maanden bij de zeevaartschool in IJmuiden waardoor ik het papiertje ‘engineer all ships’ heb gekregen. Toen aan het werk gegaan in de bagger tot dat dit op mijn pad kwam. Aangezien personeel schaars is ben ik uitgenodigd op gesprek vanwege mijn werkervaring ( ik vaar sinds 1990) Er staat dus duidelijk “ practical discipline preferred, practical experience will be given due consideration”

    En dan ben je dus al snel binnen bij zo'n club. Aangezien ik binnen 2 jaar 2 keer ben gepromoveerd hebben ze geen klachten neem ik aan. En al die requirements, ze zetten gewoon hoog in. Het liefste overgekwalificeerd personeel. Maar het is geen rocket science hoor, dit klusje kun je klaren als je een beetje hebt opgelet op de lts vroeger.

    Hoe wist je trouwens dat ik source mechanic was?

    Ben je nu overtuigd of heb je nog meer vragen?