salaris woonbranche

• ineke

Hallo,

IK HEB EEN FUNCTIE AANGEBODEN GEKREGEN ALS BEDRIJFSLEIDER.

DE FUNCTIE IS BIJ DE BEKENDSTE BEDDEN FABRIKANT VAN NEDERLAND.

HET GAAT OM EEN SHOWROOM IN DE RANDSTAD.

ER WERKEN 6 MENSEN WAAR IK LEIDING OVER GA GEVEN.

ER IS MIJ EEN SALARIS VAN 3500 EURO BRUTO EN EEN BONUS SYSTEEM AANGEBODEN.(ONGEVEER 4000 NETTO PER JAAR BIJ BEHALEN REDELIJKE TARGETS)., VRAAG IS DIT MARKTCONFORM?

VRIENDELIJKE GROET,

\

INEKE.

PS IK HEB 8 JAAR LEIDINGGEVENDE ERVARINGEN IN DE DETAILHANDEL.

MIJN VOOROPLEIDING IS MBO.

• Tristan

Hallo Ineke,

Wanneer je bij de bekendste beddenfabrikant van Nederland gaat werken, is “marktconform” nogal lastig in te schatten. (er is immers geen andere “bekendste” beddenfabrikant:))

Daarnaast, een stuk tekst typen in uitsluitend hoofdletters is nogal irritant om te lezen. Wanneer je als leidinggevende iets op papier moet zetten voor je medewerkers, komt het een stuk vriendelijker over om de gebruikelijke leestekens te gebruiken.

Maargoed, € 3500,= bruto p/mnd voor 40 uur (neem ik aan) exclusief bonus is niet slecht.

Succes!

Tristan

• retteketet_naar_beter_bed

Het betaald goed. maar de gemiddelde hbo ér haalt zijn neus op voor een functie van bedrijfsleider in de detailhandel. wellicht brengt het associaties naar boven van vakkenvullen - iets wat je deed vóór je studententijd. dit brengt doorgroeikansen voor (V)MBO detailhandel medwerkers. het geeft wel aan hoe krap de arbeidsmarkt is.

verder zie onder. je salaris is boven marktconform.

——————————————————————

Bedrijfsleider / vestigingsmanager

Een bedrijfsleider, ook wel een vestigingsmanager of filiaalhouder/-beheerder genoemd, geeft leiding aan een bedrijf. Bij grotere ondernemingen zoals winkelketens of banken neemt hij het beheer van een van de vestigingen voor zijn rekening.

Een bedrijfsleider is een generalist. Dat betekent dat hij van alle zaken die spelen rond de bedrijfsvoering (inkoop, marketing, personeel, producten), de benodigde kennis in huis heeft en deze weet toe te passen.

Hbo-opleidingen

Met de volgende opleidingen heb je een goede opstap naar dit beroep:

Een dergelijk hbo-diploma dwingt met name in het MKB meer respect af. Maar er zijn meer opleidingsmogelijkheden tot bedrijfsleider.

Met een mbo-vooropleiding

Er is nogal wat niveauverschil in bedrijfsleiderfuncties. Een functie op mbo-niveau is voornamelijk uitvoerend werk. Voor het leiden van een supermarkt heb je om deze reden genoeg aan een mbo Detailhandel of Filiaalbeheerder. Wanneer je echter filiaalhouder wilt worden van een bank of uitzendbureau is dat niet voldoende, want je krijgt in deze functie veel meer verantwoordelijkheden. Wil je op hbo-niveau aan de slag, dan kun je bijvoorbeeld een cursus of deeltijd hbo-opleiding volgen met een economisch karakter.

Wat ga je verdienen?

Hoe groter de organisatie, des te hoger de omzet en dus het inkomen. Je salaris hangt echter ook af van het soort bedrijf en in welke sector je werkzaam bent. Ter indicatie: een vestigingsmanager van een middelgroot bedrijf verdient gemiddeld €28.500 per jaar, terwijl een bedrijfsleider van een groothandel kan rekenen op een jaarinkomen rond de €40.000 (Bron: Elsevier, 2005).

http://www.carrieretijger.nl/beroep/economie-management/commercieel/bedrijfsleider